כבל על סדן: “אני לבן, אבל נפגעתי”. ח”כ דוד ביטן לש”ס: אין פה הקפאה

רמי סדן ונציגי ערוץ 10 שוב לא הופיעו לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת • איתן כבל: "הדברים האלה שרטו לי את הלב" • יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן על הפשרה עם ש"ס בפרשת סדן: "עושים מזה עניין גדול, אין פה הקפאה..." • מנדלבליט בחוות דעת: אין להוציא צו ביניים בעתירה
נחמן גור
י' סיון התשע"ו / 16.06.2016 15:31

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (חמישי) במינוי רמי סדן ליו”ר דירקטוריון חדשות ערוץ 10. גם לדיון הזה סדן ונציגי ערוץ 10 לא הופיעו.

בפתח הדיון הצהיר יו”ר הוועדה, ח”כ איתן כבל: “אין לי כוונה להתעסק במינויים של אדם כזה או אחר. אני בעד שלא יהיה התערבות בשום מינוי כזה או אחר. כמעט ולא קרה שאנשים הוזמנו ולא הגיעו. אני אומר לאנשי ערוץ 10 – אם הייתי יודע להקליט את השיחות סביב כל הסאגה הזאת הייתי מתבייש”.

לגבי סדן, אמר כבל: “נטען כלפיו שאמר אמירה קשה. אני לא שופט ולא חוקר כליות ולב, רק אני יודע שאם חס וחלילה אמירה כזו נאמרה אי אפשר לעבור עליה לסדר היום. זה לא בגלל מה שאמר על דרעי ויחסיי עם דרעי ידועים. אבל הדברים האלה שרטו לי את הלב. אני לבן, אבל אני נפגעתי. כל עוד העננה לא הוסרה סדן לא יכול להתמנות”, טען כבל.

ח”כ שלי יחימוביץ’ אמרה בדיון: “אני בטוחה שהדברים של סדן נאמרו, מהשיחות שאני עשיתי. בעיני התבטאות הגזענית היא מרכז העניין וצורבת לי גם כאשכנזייה. יש כאן התנשאות וגזענות ועליונות מעל חצי מתושבי ממדינת ישראל ולזה צריך לשים סוף. כי אסור שגזען יעמוד בראש דירקטוריון של ערוץ 10″.

ח”כ יגאל גואטה מחה על היעדרותם מהדיון של נציגי ערוץ 10 ואמר כי מדובר ב”התנשאות איומה, כאילו הם האליטות”.

ח”כ גואטה המשיך: “כשערוץ 10 היה צריך עזרה הוא ידע להגיע לכנסת. אני חושב שחובה עלינו להתערב במינוי. אדם שאמר אמירות כאלה לא יהיה. אין לנו בש”ס דבר נגד רמי סדן. רמי סדן שקרן ושיסלח לי. הוא שקרן. כמה אפשר לתעתע בעולם. סדן אמר שהמילה ש”ס לא הוזכרה והמילה ש”ס כן הוזכרה. סדן שקרן”.

בסיום הדיון אמר ח״כ כבל: ״אני תובע מהרשות השנייה לשלוח את המעורבים בנושא לבדיקת פוליגרף. זה הכלי הכי פחות גרוע שאיתו אפשר לנסות להגיע לחקר האמת אם אכן רמי סדן אמר את הדברים המיוחסים לו. תוצאות הבדיקה יקבעו מי חייב להיות מפוטר לאלתר. בכל מקרה, עד שלא יוכח אחרת, רמי סדן לא יכול לכהן כיו”ר״.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, סבור כי אין להוציא צו ביניים בעתירה שהגישו ארבעה סגני ראשי רשויות מטעם ש”ס נגד מינויו של רמי סדן ליו”ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10.

בהודעה לבג”ץ מטעם מנדלבליט נכתב, כי על פי פסיקת בית המשפט העליון אין מקום לתת צו ביניים המעכב את כניסתו של אדם לתפקיד, משום שמדובר בצעד הפיך, וברור שתוקף המינוי מותנה בתוצאת העתירה.

בהודעת מנדלבליט נכתב עוד, כי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בודקת כעת את האמירות המיוחסות לרמי סדן, ומלאכתה טרם הושלמה.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן אמר היום, בראיון שהעניק לרשת ב’, על הפשרה עליה סיכם עם יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יגאל גואטה, כי הצהלה של ש”ס על הקפאת המינוי אינה מדויקת.

לדברי ביטן, “עושים מזה עניין גדול, אבל אין פה הקפאה.. זה לא ככה, כיוון שהיה צריך להיות אתמול דיון בבג”ץ בצו ביניים והוא נדחה לשבוע הבא. כל מה שמדברים עליו זה שבוע עד שבג”ץ יקבל החלטה בצו ביניים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות