ההרשמה לסמינר ‘בית יעקב’ באלעד צפויה להתבטל

בעקבות החשדות לאפליה עדתית: ההרשמה לבית הספר 'בית יעקב' החדש, המכונה 'זלזניק', באלעד צפויה להתבטל • צוות מיוחד שהוקם במשרד החינוך כדי לבחון את פרשת האפליה הגיע למסקנה: אין מנוס מלבטל את הרישום ולקיימו מחדש תחת פיקוח • מנהלת בית הספר תעבור שימוע ביום ראשון
יוני גרין
ד' סיון התשע"ד / 02.06.2014 10:04

נלחמים באפליה: בעקבות החשדות לאפליה עדתית, צפויה ההרשמה לבית הספר ‘בית יעקב’ החדש,  המכונה ‘זלזניק’, באלעד להתבטל.

על פי דיווח הבוקר (שני) בגלי צה”ל, שחשף את הפרשה, צוות מיוחד שהוקם במשרד החינוך כדי לבחון את נתוני הפרשה הגיע למסקנה שאין מנוס מלבטל את הרישום ולקיימו מחדש תחת פיקוח, זאת בכפוף לשימוע שייערך למנהלת בית הספר.

מנהלת בית הספר, לאה זלזניק, הוזמנה לשימוע במשרד החינוך ביום ראשון י’ בסיון בירושלים. במסגרת השימוע היא תוכל להעלות את טיעוניה בפרשה. עד לקיומו השימוע מוקפאות כל ההחלטות שהתקבלו בכל הקשור לרישום לבית הספר.

התערבות משרד החינוך באה לאחר שהתקבלו תלונות נגדה בגין אפליית תלמידות ממוצא ספרדי על פני תלמידות אשכנזיות.

החשדות התעוררו לאחר שמתוך 119 בנות שנרשמו לשנת הלימודים הבאה בסמינר התקבלו 30 בנות – מתוכן רק 5 ממוצא ספרדי. המשותף לכל שאר הבנות שקיבלו תשובה שלילית: היותן ממוצא ספרדי.

הסמינר, בהנהלה אשכנזית, נהג מאז הקמתו, לפני תשע שנים, לקבל לשורותיו בנות ממוצא ספרדי. אולם השנה, בעקבות תחרות שנוצרה עם סמינר חדש, החליטה הנהלת הסמינר לשנות מדיניות, והבנות הספרדיות נותרו ללא מקום לימודים.

בראיון לגלי צה”ל – שחשף את הפרשה – איים עו”ד יואב ללום, יו”ר תנועת ‘נוער כהלכה’, כי אם הנהלת בית הספר לא תתעשת הוא יפנה לבית המשפט.

לשידור בגל”צ עלתה עם חשיפת הפרשה גם אם לאחת התלמידות, וסיפרה על “הרגשתה האיומה”. “הבת שלי היא תלמידה מצטיינת, טובה וחרוצה, לקבל כזאת הודעה זה היה הלם. אנחנו פונים למשרד החינוך להתערב ואנחנו נפנה גם לבית המשפט, כדי שיחייב את ההנהלה להפסיק את האפליה”. על השאלה מניין לה שמדובר באפליה על רקע עדתי הגיבה: “כל מי שלא התקבלה לסמינר היא ספרדיה, וכל מי שהתקבלו הן בנות אשכנזיות”.

במשרד החינוך הגיבו בחומרה על הסיפור: “משרד החינוך רואה בחומרה רבה כל גילויי אפליה על רקע, דתי, גזעי או עדתי. המשרד מגלה אפס סובלנות כלפי מקרים שכאלה. בהתאם לזאת, נוקט המשרד בשורה של פעולות כדי למנוע תופעות פסולות מעין אלה, בין היתר, באמצעות ועדות הערר.

במסגרת ועדות אלו אולצו עשרות מוסדות חינוך, אשר הפלו בקבלה של תלמידות, לתקן את העוולה.

משרד החינוך הבהיר להנהלות של המוסדות, כי לא יהיה כל מקום להתנהלות שכזו. בהתייחס למקרה הנוכחי, בימים הקרובים תזומן מנהלת המוסד לשימוע, לפני נקיטת צעדים כנגד המוסד”.

גם יו”ר ש”ס, ח”כ אריה דרעי, לחרדים10: “אם בת אחת תיפגע בגלל מוצאה אנחנו נהפוך עולם. לא ניתן לפרשת עמנואל לחזור. אלמד היום את הפרטים לעומקם, ואם המצב כמו שזה נראה, לא ניתן למצב הזה להימשך אפילו יום אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות