משרד השיכון יוזם: כפר חב”ד יוכפל – יורחב ב-1000 יחידות דיור חדשות

מנהלת מחוז מרכז במשרד השיכון הציגה לקברניטי כפר חב"ד את מפת התכנון העתידית להרחבת הכפר ב-1000 יחידות דיור • ההרחבה: בשטח שבין כפר חב"ד ליישוב בית דגן • ראשי הכפר החסידי מודאגים: "אין שום התחייבות שהשיווק יהיה רק לחסידי חב"ד. מי שישווק את הדירות בעתיד יהיה משרד השיכון" • כיום מונה הכפר כ-8000 נפש, לצד מוסדות חינוך
אריה ריבקינד
ט' סיון התשע"ו / 15.06.2016 15:07

משבר הדיור: בישיבה ראשונית שהתקיימה היום (רביעי) עם מנהלת מחוז מרכז במשרד השיכון, ד”ר סתוונית שמואלי, הובהר כי משרד השיכון מבקש להרחיב את כפר חב”ד, מרכז חסידי חב”ד בישראל,  ב-1000 יחידות דיור חדשות.

הפגישה נפתחה במשרדו של ראש המועצה האיזורית עמק לוד, דוד יפרח ומ”מ ראש המועצה בנימין ליפשיץ – ששטח השיפוט של היישוב נמצא בסמכותה.

לאחר מכן נפגשה שמואלי עם יו”ר ועד כפר חב”ד הרב  שמעון רבינוביץ וחברי הוועד.

לפי דיווח באתר שטורעם, במהלך הישיבה הציגה מנהלת המחוז את מפת התכנון העתידית להרחבת הכפר ב-1000 יחידות דיור, בשטח שבין כפר חב”ד לבית דגן. כמו כן מתוכנן הקמת איזור תעשיה על שטח של 330 דונם לצד הכניסה לכפר.

הצדדים סיכמו להיפגש שוב בימים הקרובים.

לאחר הפגישה ביקרו שמואלי וצוות משרדה בבית ‘אגודת חסידי חב”ד’ – 770, בליווי מנחם לאטר.

בכפר חב”ד מתגוררת כיום יותר מ-1000 משפחות. משמעות ההרחבה תהיה הכפלת היישוב, בו מתגוררים כיום כ-8000 נפש.

גורמים במועצה האיזורית עמק לוד אמרו לחרדים 10, כי זו אכן התוכנית של משרד השיכון לפתרון משבר הדיור. “כחלון מחפש בכל דרך שטחים לבניה וכאן, בין כפר חב״ד לבית דגן, יש שטח ירוק גדול. אגב, אין שום התחייבות שהשיווק יהיה רק לחסידי חב”ד. מי שישווק את הדירות בעתיד יהיה משרד השיכון”. 

לדבריו, “אין שום אפשרות לשווק דירות למגזר מסויים, וזה נושא שקברניטי כפר חב”ד יצטרכו לקבל החלטות לגביו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות