בדיקה: משרדי הממשלה שבראשם שרים חרדים שידרגו מפקס למייל?

חברי הכנסת בדקו אם משרדי הממשלה השתדרגו ממכשיר הפקס לדואר אלקטרוני ושירותים ממוחשבים? • התוצאות עגומות: מתוך 32 משרדי וגופי ממשלה ל-22 יש מייל לפניות ציבור, אך רק 11 משרדים השיבו לפניות במייל • התוצאות 'החרדיות': משרד הפנים בראשות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: הציון 'וי', משרד הבריאות בראשות השר יעקב ליצמן: הציון 'וי', המשרד לשירותי דת בראשות דוד אזולאי: הציון 'X'

נוחי גולד
ט' סיון התשע"ו / 14.06.2016 21:43

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (שלישי) ישיבה משותפת עם הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ושקיפותו לציבור, כדי לבדוק אם משרדי הממשלה השתדרגו ממכשיר הפקס לדואר אלקטרוני ושירותים ממוחשבים.

יו”ר וועדת השקיפות ח”כ סתיו שפיר הציגה נתונים שעלו בבדיקה שערך צוות לשכתה, לפיהם: מתוך 32 משרדי וגופי ממשלה ל-22 יש מייל לפניות ציבור, אך רק 11 משרדים השיבו לפניות במייל. כלומר, מחצית מהמשרדים המחזיקים בשירות דואר אלקטרוני לא השיבו לפניות באמצעותו.

עוד העלתה הבדיקה, כי ל-10 המשרדים שאין מייל – יש מערכות ממוחשבות ליצירת קשר כחלופה למייל, אך 4 מתוכם לא מאפשרים לצרף קובץ במסגרת הפנייה.

יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב, התייחס לנתונים: “משרד שלא מתפקד מבחינה דיגיטלית לא יעיל גם במקומות אחרים. מדובר בשירות לאזרח שהינו חלק מהליך שקיפות והעדרו מביא להגדלת הפערים באופן ישיר, כאשר אדם שלא נגיש לפקס ויש לא מעט כאלה – פשוט תקוע. אנחנו לא יכולים לבקש מהציבור לנסוע ברוורס דווקא מול משרדי הממשלה שאמורים לספק לו שירות”.

ח”כ מקלב סיכם: “המבחן שלנו יהיה בבקרה ובמעקב אחר הייעול ויישום הדברים. מעתה נקיים דיונים ממוקדים יותר, בהם נבחן כל יחידה ויחידה לאור שירותיה השונים והנגשתם הדיגיטלית. האמצעים הדיגיטליים הרבה יותר ניתנים למעקב ואנו נדאג לקיים את המעקב עד לתוצאות המיוחלות”.

לדיון הובאו נתוני מבחן מעשי שנערך למשרדים השונים. בכל הנוגע למשרדים המופקדים בידיים חרדיות, אלו הן התוצאות:

משרד הפנים בראשות יו”ר ש”ס השר אריה דרעי: הציון ‘וי’.

משרד הבריאות בראשות השר יעקב ליצמן: הציון ‘וי’.

המשרד לשירותי דת בראשות דוד אזולאי: הציון ‘X’

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות