בבית הדין דנו: כמה קייטנות יכולה אמא לסחוט מאבא עבור שני ילדיו?

מחירי הקייטנות המאמירים העסיקו השבוע את דייני בית הדין הרבני האזורי בחיפה: האם המילה 'קייטנות' ברבים פירושה קייטנה אחת לשני ילדים או שתי קייטנות לשניהם • ומה פסקו הדיינים?
יוסף גרינבוים
ח' סיון התשע"ו / 14.06.2016 11:39

מחירי הקייטנות המאמירים העסיקו השבוע את דייני בית הדין הרבני האזורי בחיפה, שנדרשו לכתוב פסק דין ארוך ומנומק באשר לעלות קייטנות הקיץ.

בעוד חוק חינוך חובה מכסה את רוב עלויות החינוך בכל ימות השנה, הקייטנות ממומנות על ידי ההורים. במקרה של הורים גרושים מתעוררות מחלוקות בעניין המימון: האם הוא נכלל בדמי המזונות השוטפים או שיש לחייב את האב בנפרד?

על רקע מחירי הקייטנות הגבוהים, בשנים האחרונות מקפידים עורכי הדין ובתי הדין הרבניים להתייחס לנושא כבר בהסכמי הגירושין, כדי למנוע מחלוקות בעתיד.

בני זוג שהתדיינו השבוע בחיפה חתמו על הסכם גירושין מפורט בנושא הקייטנות, ובכל זאת נדרש בית הדין הרבני לפסוק באשר לפרשנות.

הנה המקרה: צעיר וצעירה חיפאים נישאו לפני 14 שנה ונולדו להם שני ילדים. הנישואין עלו על שרטון וכעבור חמש שנים בני הזוג התגרשו. הם חתמו על הסכם גירושין מפורט, שנוסח בקפידה, וקיבל תוקף של פסק דין.

בהסכם הגירושין נאמר: “את התשלום עבור הקייטנות בתקופת החופש הגדול מתחייב הבעל לשאת לבדו ועל חשבונו בלבד”.

אשר על כן רשמה האישה את שני ילדיה לשני מחזורי קייטנות יקרים והבעל נדרש לממן ארבעה מחזורי קייטנות בעלות של אלפי שקלים.

הבעל סירב ופנה לבית הדין הרבני. באמצעות בא כוחו הסביר כי המילה ‘קייטנות’ ברבים פירושה קייטנה אחת לשני הילדים, ולא שתי קייטנות לשניהם.

בא כוחו סיפר כי הבעל, שוטר במקצועו, והוא קיבל על עצמו לשאת במחיר הקייטנות לבדו ולא להתחלק בכך עם האישה, מאחר ומשטרת ישראל מסבסדת לו את מחירי הקייטנות, אבל רק עבור מחזור קייטנה אחד לכל ילד.

אב בית הדין הרבני בחיפה הרב מימון נהרי והדיינים הרב יוסף יגודה והרב יצחק רפפורט ישבו ארוכות על המדוכה, בסופה פרסמו פסק דין המשתרע על פני עשרות עמודים, החובקים את הפסיקה בדיני ממונות ובדיני גירושין, ובסופו של דבר קבעו כי ההסכם שאושר בבית הדין אינו מחייב את האב בתשלום של יותר מקייטנה אחת לכל ילד בכל שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות