כחלון הודה: “ראשי ערים מונעים פתרונות דיור לאוכלוסייה החרדית”

ח"כ אורי מקלב הציע לאוצר לקדם תמריצים לראשי ערים שיסכימו לקלוט אוכלוסייה חרדית - אך שר האוצר סרב להבטיח שיעשה זאת • "אני יכול לבדוק היכן להתאמץ, אך איני רוצה להבטיח דבר"
נחמן גור
ז' סיון התשע"ו / 13.06.2016 20:51

במסגרת ‘שעת שאלות’ שהתקיימה היום (שני) במליאת הכנסת, השיב שר האוצר משה כחלון לשאלתו של ח”כ אורי מקלב בנוגע למצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי.

לטענת שר האוצר, ראשי ערים מסרבים לבנות לאוכלוסייה חרדית, אך כאשר ח”כ מקלב הציע לתמרץ ראשי ערים על מנת שיקלטו אוכלוסייה חרדית – שר האוצר סרב להתחייב לעשות זאת.

“שר האוצר הניף את הדגל של פתרון מצוקת הדיור ולצורך כך הוא מקדם רפורמות כאלה ואחרות, אך במרבית הפתרונות הללו מצוקת הדיור במגזר החרדי אינה מקבלת מענה המתאים לצרכיה”, אמר ח”כ מקלב במליאת הכנסת.

לדברי מקלב, למצוקת הדיור במגזר החרדי ישנה השפעה ישירה על כלל שוק הדירות בישראל. “הציבור החרדי הוא ציבור שווה זכויות. ראשית, הציבור החרדי בישראל הוא ציבור גדול והמצוקה שלו קשה. בנוסף, לציבור החרדי יש גם מודעות גבוהה לרכישת דירות.

“כשציבור כזה אינו מקבל מענה, הרי שהוא משפיע על מחירי הדירות הגבוהים משום שהם מעוניינים לקנות וכתוצאה מכך המחירים עולים”.

בנוגע לפתרונות הקיימים בהן אין פתרונות לציבור החרדי, ציין מקלב כי בלית ברירה גם בציבור החרדי יאלצו לרכוש דירות בפרויקטים שאין בהם מענה מתאים – ומצב זה יכול לגרום לקשיים בכל הציבורים, הן מבחינת הציבור החרדי שנאלץ להסתפק בפתרון חלקי שאינו עונה על כל צרכיו והן מבחינת ראשי הערים והיישובים שאינם מעוניינים בהכרח באוכלוסייה חרדית.

“ברגע שאין לציבור כה גדול פתרונות, הרי שזה גורם לכלל השוק להתייקר”, הוסיף.

קודם לכן טען שר האוצר כי הסיבה שבגינה משרדו לא מקדם פתרונות עבור הציבור החרדי היא סירובם של ראשי הערים לקלוט אוכלוסייה חרדית.

על כך הגיב מקלב: “אם ראשי ערים מתנגדים, שר האוצר יכול להציג תמריצים שיצמצמו את ההתנגדות שלהם. אם השר יודיע שהוא עובד לפתרונות, זה יעצור את התהליך”. עם זאת, שר האוצר סירב להתייחס להצעה.

באשר לעצם העובדה שמשרדו אינו מקדם פתרונות לציבור החרדי, אמר שר האוצר כחלון כי הוא אינו מעוניין להתחייב בנושא. “בבית שמש, שם ראש העיר אינו מתנגד להגעתה של אוכלוסייה חרדית, יצאו לאחרונה מכרזים לארבעת אלפים דירות לציבור החרדי”, אמר שר האוצר וציין: “אני יכול לבחון את הפתרונות ולבדוק היכן להתאמץ, אך איני רוצה להבטיח דבר. נפגשתי עם גדולי תורה ושמעתי גם מהם את המצוקות והבטחתי לבחון את הדברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות