חוק המקוואות אושר בוועדה: מקלב נזף בגליק, ואייכלר איים על בג”ץ

ועדת הפנים של הכנסת אישרה את חוק המקוואות של משה גפני לקראת קריאה ראשונה במליאה • במהלך הדיון, איים ח"כ אייכלר על בג"ץ: "יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון" • ומה קרה כשהרפורמים נשאו דברים?
נחמן גור
ז' סיון התשע"ו / 13.06.2016 14:57

ועדת הפנים של הכנסת אישרה בצהריים (שני) את חוק המקוואות שהגישו יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת מיהדות התורה, ש”ס והבית היהודי, זאת למרות שח”כי ש”ס לא השתתפו בהצבעה בוועדה.

הצעת החוק אושרה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת וצפויה בהמשך לעבור שינויים בדיונים שיתקיימו לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

במהלך הדיון עלתה הצעת פשרה של הליכוד לפיה הסוכנות היהודית תבנה ארבעה מקוואות עבור הרפורמים, אולם ח”כ גפני הודיע כי אינו מכיר את ההצעה וכי הוא מתנגד לה.

ח”כ ישראל אייכלר אמר בדיון: “הריפורמים פסקו בארה”ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקווה. זה מראה שדרישת בג”צ היא להכניס למקוואות ארגוני חוץ – שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל”.

אייכלר הוסיף: “בן גוריון הגיע להסכמה עם הדתיים שחיי הדת במדינה יתנהלו על פי ההלכה שנקבעת על ידי הרבנות הראשית. לא תמיד אהבנו את הרבנות, אבל המדינה מכירה רק בה”.

אייכלר, כדרכו, גם עבר לשלב האיומים: “אם בג”צ יחולל מלחמת דת ויפר את סמכות הרבנות ההלכתית ויאפשר לכל ארגון להפר חוקים וסדרים – יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון ויעשו כרצונם נגד השלטון החילוני במדינה”.

בזמן שנציגי הרפורמים והקונסרבטיבים נשאו דברים בוועדה, יצאו חברי הכנסת של יהדות התורה מהדיון.

ח”כ יהודה גליק, הח”כ החדש של הליכוד, אמר בתגובה: “זה לא מכובד”.

ח”כ אורי מקלב השיב לו: “אתה לא תטיף לנו מה מכובד ועוד מאחד שעולה להר הבית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות