סיפור מופלא • אל תשאלו מה קרה לחסיד מאשדוד שזלזל בציון רשב”י

במשך ארבע שנים תמימות ניסה יהודי להגיע עם משפחתו לציונו של הרשב"י במירון, ולא הצליח להבין מדוע בכל פעם הדבר נמנע • בשנה החמישית אמרה לו אשתו: "תנסה להיזכר מה אירע בחורף לפני 5 שנים" • מה היה סיומו המדהים של הסיפור?
אליעזר היון
י"ח אייר התשע"ח / 03.05.2018 11:45

הסיפור המופלא הבא אודות ציונו של רשב”י הקדוש, הגיע לחרדים 10, נבדק – והתברר כאמין לחלוטין.

שני יהודים שנכנסו לציונו של רבי שמעון בר יוחאי בתחילת חודש אייר של שנת תשע”ו, פגשו ביהודי ששפך במקום את שיחו בקריאת תהילים, כשמעיניו זולגות דמעות. מחזה זה אינו נדיר בציון, אך כעבור מחצית השעה קם היהודי ופרץ בריקוד של שמחה ובשירה.

היהודים ניגשו אליו וביקשו לדעת מה אירע, וזה סיפר להם את הסיפור הבא.

האיש, תושב אשדוד, נהג לנסוע בכל ל”ג בעומר למירון, לציונו של רשב”י. באחת השנים ביקר במירון בחורף עם אשתו, והתנאים הגשמיים היו מאוד לא נוחים: החימום לא עבד, האוכל לא היה מאורגן.

כשחזר למחרת במצב רוח עגום לאשדוד, נשאל איך היה – והשיב: “בכסף שהשקעתי יכולתי כבר לקחת חדר באילת”.

באותה שנה, כאשר הגיע ל”ג בעומר התכונן האיש לחגוג חלאקה לבנו במירון. אלא שאז הילד לא הרגיש בטוב והם נשארו בבית. את החלאקה הם עשו באשדוד.

שנה לאחר מכן, תכננה המשפחה לנסוע שוב למירון, אך אז האשה לא הרגישה בטוב והם שוב נשארו באשדוד. שנה לאחר מכן, שוב נוצר עיכוב מפתיע – והם לא נסעו למירון.

הגיעה השנה הרביעית, ולילד נוסף צריך היה לערוך חלאקה.  בני המשפחה ארזו את כל הדרוש, עלו על הרכב ויצאו לכיוון מירון. בצומת חנניה עלה עשן ממכסה המנוע והגרר שהוזמן קבע: המנוע נשרף. הוא נסע עם הגרר למוסך ובני המשפחה נאלצו לחזור לביתה.

החלאקה גם בשנה זו נערכה באשדוד.

בשנה חמישית, שנת תשע”ו, אמר היהודי לאשתו, עלינו לנסוע למירון, אך משום מה זה לא מצליח.

האשה התבוננה בו ואמרה: “אתה לא מבין מה קורה כאן? אתה אמרת לפני חמש שנים שבאילת טוב יותר ממירון, אז רבי שמעון לא רוצה אותך…”

היהודי נזכר באחת באותו ביקור, וכשהוא נרעש התיישב בסלון ופרץ בבכי תמרורים.

במשך שלשת רבעי שעה ישב, בכה וביקש שרבי שמעון ימחל לו. כשגמר לבכות, באותה שניה ממש, נשמעה דפיקה בדלת ושכנו נכנס עם בקשה: “רכשתי רכב חדש, מהניילונים, ואני רוצה שהנסיעה הראשונה שלי איתו תהיה לרבי שמעון, תרצה להצטרף?”

היהודי ראה בזה אות משמים ונסע עם שכינו בשמחה לציון. שם פגש את שני היהודים וסיפר להם את הסיפור.

בתשע”ו, בל”ג בעומר, הוא הגיע כבר עם משפחתו לציונו של רבי שמעון.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סיפורי אליבבא
    03/05/2018 20:28
    בועז
  1. הכל משמיים

  2. נהנתי מה"פרץ בבכי תמרורים"
    04/05/2018 11:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. פפריקה משובחת לכל סיפור…