האלמנה השחורה: כך חיסלה מרגלת רוסיה את ארבעת בעליה מדאע”ש

דוד ליבוביץ
|
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 18:07
הסיפור ההוליוודי הזה פורסם ברשתות תקשורת ברחבי העולם: אלווירה קאראבה, צעירה רוסייה בת 28, היתה נשואה לארבעה בעלים, בכירים בדאע”ש שמצאו את מותם באופן מסתורי • ומה קרה בסוף?

הסיפור הזה נשמע אולי לקוח מתוך רומן מתח בלשי, אך לפי הבלוג הרוסי Istok ומספר כלי תקשורת נוספים בעולם, ביניהם פז”ם בישראל, הוא התרחש לגמרי במציאות.

אלווירה קאראבה היתה סוכנת רוסית סמויה שהצליחה להביא למותם של בכירים בדאע”ש, ולהדליף מידע מתוך שורות הארגון, במשך לא פחות מארבע שנים.

אלווירה, שכונתה “האלמנה השחורה”, בת 28, הייתה נשואה לארבעה בעלים שונים – כולם פעילים בתא דאע”ש בקווקז, וכולם מצאו את מותם בנסיבות מסתוריות.

בעלה הראשון, אסלנבק סאראלייב, מת במהלך טיול איתה ביער. בעלה השני, אדם שאקבייב, חוסל במהלך נסיעה במונית. בעלה השלישי – לוחם דאע”ש בשם ארתור אמירייב – פשוט נעלם.

הבעל הרביעי והידוע ביותר שלה, אבו מוסלים, מת מהרעלה.

משערים שהמידע שהעבירה אלווירה למוסקבה גרם למותם של פעילים נוספים בתא.

האלמנה הצעירה העבירה מידע לגופי המודיעין במוסקבה כולל כתובות מגורים ובסיסים בהם התאמנו.

הבלוג הרוסי המזהוה עם דאע”ש כתב: “היא תמרנה את האנשים שסביבה, רכשה את אמונם ובכך הפכה אותם למטרה. בגלל המעשים הבזויים שלה וקשריה עם שירותי הביון הרוסים, רבים מהאחים והאחיות שלנו הפכו לשאהידים”.

אנשי דאע”ש שהבינו כי האשה הזו גורמת למותם באופן מסתורי של בעליה, זימנו אותה לחקירה שוב ושוב, אך היא הצליחה להתחמק בכל פעם ולשכנע את החוקרים כי היא לא קשורה למותם.

אלא שגם למרגלים המוכשרים ביותר יש רגעי חולשה, ואלווירה שסיפרה על קשריה עם המודיעין הרוסי, לא ידעה כי היא מוקלטת. ההקלטה הועברה לבכירי דאע”ש, והפעם תירוציה בחקירה כבר לא שכנעו.

היא הוצאה להורג, לאחר 4 שנות ריגול.