המיליונר החרדי מוריי הוברפלד נעצר: חשוד בשוחד ענק בניו יורק

מוריי הוברפלד, מיליונר חרדי, הנחשב לאחד מבעלי הצדקה הגדולים בציבור החרדי בארצות הברית, נעצר בחשד לפרשת שוחד • מי שהוביל למעצר הוא איש הנדל"ן יונה רכניץ, המעורב גם הוא בפרשה
נתן פרל
ב' סיון התשע"ו / 08.06.2016 17:37

פרשת השחיתות במשטרת ניו יורק מסתעפת: חוקרי הבולשת האמריקנית  FBI עצרו הבוקר (רביעי) את מוריי הוברפלד, מיליונר חרדי, הנחשב לאחד מבעלי תורמי הצדקה הגדולים בציבור החרדי בארצות הברית, ואת נורמן סיברוק, נשיא האיגוד המקצועי של עובדי בתי הכלא בניו יורק.

השניים חשודים בהונאה ובקשירת קשר לביצוע פשע.

על פי הדיווחים, העדות שהובילה למעצרו הגיעה מאיש הנדל”ן החרדי יונה רכניץ, המעורב אף הוא בפרשה.

על פי החשד מוריי הוברפלד, ששמו נקשר בעבר בפרשיות מימון שונות, העביר 60 אלף לדולר לידיו של ראש האיגוד, נורמן סיברוק, ובתמורה העביר סיברוק 20 מיליון דולר מכספי קרן הפנסיה של האיגוד לקרן פלטינום שהוברפלד היה קשור אליה בעבר, וככל הנראה גם בהווה. 

בכתב המעצר שפורסם היום נמסר כי סכומי השוחד אמורים היו לגדול באופן משמעותי בעתיד. 

מי ששימש כמתווך בין שני האישים – הברפלד וסיברוק – היה איש הנדל”ן החרדי יונה רכניץ, תושב מנהטן, שעל פי הדיווחים הודה הודה ששיחד קצינים בכירים במשטרת ניו יורק בתומרה להטבות שונות.

רכניץ מוזכר בעילום שם בכתב המעצר של הוברפלד כמי שהעביר בפועל את דמי השוחד לסיברוק וגם ליווה אותו במסעות שהוענקו לו כשוחד לישראל, לרפובליקה הדומיניקנית ועוד.

בעיתון הארץ מדווח כי הוברפלד, שותפו של המיליונר דיוויד בונדר,  נחשב לאחד התורמים הגדולים לישיבות בישראל ובארה”ב. לפני שלוש שנים העביר חצי מיליון דולר לבית החולים שערי צדק. הוברפלד, הנמנה על חבר המנהלים של מרכז שמעון ויזנטל, נמנה על קהל המוזמנים לנאומו של נתניהו בקונגרס ב-2015.

הוברפלד גם נכלל ברשימה תורמים פוטנציאליים שגיבש נתניהו בשנת 2007 ושפורסמה שלוש שנים מאוחר יותר על ידי ידיעות אחרונות. לצד שמותיהם רשם אז נתניהו את הספרה 1, כדי לציין שפוטנציאל התרומות מהם גבוה.

הפרשה, שחלקים ממנה עדיין לא הותרו לפרסום, זכתה לכותרות ענק בניו יורק. היא מהווה, ככל הנראה, הסתעפות מחקירה מתמשכת הקשורה למימון בחירות של ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלזיו, מאחר שרכניץ היה אחד מתורמיו. 

בפרשה, חוקרת הבולשת האמריקנית FBI חשד לקשר בלתי חוקי בין שוטרי משטרת ניו יורק לאנשי עסקים חרדים, שחלקם היו מקושרים לגורמים פוליטיים בעיר ניו יורק.

על פי החשד, לפחות 20 שוטרים, חלקם שימשו בתפקידים בכירים של סגני ראש תחנה, קיבלו מאנשי העסקים החרדים מתנות והוצאות טיולים ונופשים – כולל בישראל –  בתמורה לשיתוף פעולה בתחומים שונים.

בין המעורבים החרדים ששמם הותר לפרסום נמצא  גם איש העסקים מבורו פארק ירמי רייכברג – שקיבל סיוע, כך על פי החשד, מהשוטרים בעסקים שונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות