מזעזע: ‘נשות הכותל’ הבריחו ספר תורה כשהוא מוסתר מתחת לחצאית

מנכ"לית ארגון 'נשות הכותל', לזלי זקס, עוכבה לחקירה על ידי משטרת ירושלים, בחשד להברחת ספר התורה לעזרת הנשים • רב הכותל הביע זעזוע מצורת ההברחה: "כאחראי על קדושת הכותל המערבי אקבל על עצמי בלי נדר לצום על ביזוי ספר תורה"
יוסף גרינבוים
א' סיון התשע"ו / 07.06.2016 10:36

זעזוע מביזוי ספר תורה: קבוצת ‘נשות הכותל ‘ הצליחה הבוקר (שלישי), להבריח ספר תורה דרך עמדת הבידוק, כשהוא מוחבא מתחת לחצאית של אחת מנשות מהקבוצה.

ספר התורה הוברח אל רחבת עזרת הנשים, שם קיימה הקבוצה תפילת ראש חודש.

מנכ”לית ארגון נשות הכותל, לזלי זקס, עוכבה בעקבות כך לחקירה על ידי משטרת ירושלים, בחשד להברחת ספר התורה לעזרת הנשים בכותל המערבי.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, הביע זעזוע מהברחת ספר התורה על ידי ‘נשות הכותל’ תחת בגדיה של אחת מהן. “יהודים בכל הדורות מסרו נפשם למיתה כדי לשמור על קדושתו וכבודו של ספר התורה, אך עבור נשות הכותל  זכויות הפרט ‘כביכול’ שלהן קדושות יותר”, אמר.

“ביום שבו התאספו בני ישראל כאיש אחד בלב אחד תחת הר סיני,  באה קבוצה בדלנית וצעקנית זו ומפיצה פילוג ושנאה. אין לך חילול ה’ גדול מזה. אני מפציר בשר לענייני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש”.

לדברי רב הכותל, הכנסת ספר התורה היא בניגוד להחלטת בית המשפט העליון לפני כחודשיים, ובהמשך להפרה בחודש שעבר של החלטת היועץ המשפטי לממשלה – הפרה המעידה על כוונת קבוצה זו להפר כל סיכום שיהיה עמן בעתיד.

“מטרתן היא פגיעה בקדושת הכותל , ברגשות המתפללים ובאחדות העם”, אמר הרב רבינוביץ. “כאחראי על קדושת הכותל המערבי אקבל על עצמי בלי נדר לצום על ביזוי ספר תורה”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשותהנידהשלידהכותל
    07/06/2016 17:41
    נשותנידה
  1. הם יודעים שהמדינה בסייעתא דרשעתא דבגץ תותר להם בסוף לכן המסריחות שעל יד הכותל ממשיכות בלי הפסקה.

  2. --
    08/06/2016 07:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לזלי זקס לבשה מכנסיים. קצת קשה להסתיר “מתחת לחצאית” כשאת לא לובשת חצאית.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/04/2018 01:02

      כשהוא מוחבא מתחת לחצאית של *אחת* מנשות מהקבוצה.