לא נעים: האקרים הצליחו לפרוץ את חשבון הטוויטר של צוקרברג

מסתבר שאחד האנשים החשובים בעולם ומי שאחראי על האבטחה של הפרטיים האישיים הרגישים ביותר של כולנו עשה כמה טעויות של טירון, שעלו לו בפריצה לחשבונות
קובי פינדרוס
א' סיון התשע"ו / 06.06.2016 23:47

לא נעים: מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית המצליחה, חווה ביממה האחרונה אירוע מביך, כאשר חשבונותיו ברשתות טוויטר ופינטרסט נפרצו על ידי זרים.

על פי הדיווח של יניב אביטל, מומחה טכנולוגי, האקרים הצליחו להשיג שליטה על כמה מחשבונות המדיה החברתית של צוקרברג. בחשבון הטוויטר של קבוצת האקרים בשם OurMine Team נכתב “היי @finkd (הכינוי של צוקרברג בטוויטר), הצלחנו להשיג גישה לאינסטגרם, טוויטר והפינטרסט שלך.

“אנחנו רק בודקים את האבטחה שלך, שלח לנו הודעה”; בתגובה, ההאקרים צייצו לעצמם מחשבונו של צוקרברג: “לא הצלחתם, תעופו מכאן ילדי סקריפט”.

מסתבר, אומר אביטל, שאחד האנשים החשובים בעולם ומי שאחראי על האבטחה של הפרטיים האישיים הרגישים ביותר של כולנו עשה כמה טעויות של טירון, שעלו לו בפריצה לחשבונות.

הטעות הראשונה היא השימוש באותה סיסמה למספר חשבונות שונים. לפני כחודש העלו האקרים קובץ עם יותר מ-117 מיליון סיסמאות לחשבונות לינקדאין שמקורו ב-2012. מכיוון שבאותה תקופה לא הצפינה לינקדאין את הסיסמאות, כל אחד יכל לקבל גישה לסיסמאות ולנסות את כוחו בפריצה לחשבונות הללו.

צוקרברג, שהשתמש באותה סיסמה לחשבונות המדיה החברתית שלו, איפשר כך לפורצים להשיג גישה גם לחשבון הטוויטר והפינטרסט שלו.

טעות נוספת: על פי התוקפים, הסיסמה של צוקרברג היתה dadada, מה שמצביע על עוד טעות מכיוון שהיא לא כוללת שילוב של אותיות גדולות וקטנות ומספרים. טעות נוספת היא שלמרות הזמן הרב שעבר מאז שהוא בחר את הסיסמה, הוא לא טרח לשנות אותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות