170 אלף אירו או 40 אלף דולר • כמה כסף עבר לחשבון של נתניהו?

המיליארדר הצרפתי החשוד בפלילים ארנו מימרן טוען: תרמתי לנתניהו 170 אלף אירו - שעברו לחשבונו הפרטי • הודעה זו סותרת את גרסת ראש הממשלה כי התרומה היתה 40 אלף דולרים עבור קרן לפעילותו הציבורית
אליעזר היון
א' סיון התשע"ו / 06.06.2016 21:38

איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן טוען בשיחה עם חדשות 10 כי העביר כסף לראש הממשלה: “העברתי את הכסף מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי של נתניהו”.

ארנו מימרן הוא מיליארדר צרפתי החשוד הונאת ענק של 300 מיליון אירו מהאיחוד האירופי. בעבר תרם מימרן כסף לנתניהו, כאשר האחרון הבהיר כי מדובר בתרומה של 40 אלף דולר עבור קרן לפעילותו הציבורית.

אלא שבראיון לחדשות 10 מספר המיליארדר כי מדובר בסכום אחר מזה שנקב ראש הממשלה, וכי הכסף הועבר לחשבונו הפרטי של נתניהו: “קודם כל, לא אמרתי מעולם מיליון אירו, אמרתי מיליון. זה היה ב-2001, והכוונה הייתה למיליון פרנקים צרפתים שזה 170 אלף אירו.

“אני העברתי מהחשבון הפרטי שלי לחשבון הפרטי שלו. אני חושב שזה היה 170 אלף אירו, אבל הסכום רשום ורשמי ואפשר לבדוק את זה. זה לא משהו שאני או הוא יכולים להחביא, זה רשום. אני זוכר את זה כ-170 אלף אירו, אם הוא אומר סכום אחר אז זה כנראה מה שנכון כי אצלו יש את הרישומים”.

בין נתניהו למימרן ידידות ארוכה. מימרן מספר כי הם חברים והוא אף סייע לראש הממשלה במימון חופשות לחו”ל, אך לדבריו נתניהו “לא עשה כל דבר פסול, הוא לא ניסה להסתיר דבר מעולם”.

לפי אתר תחקירים צרפתי, השאיל המיליארדר לנתניהו ומשפחתו דירת נופש ברובע ה-16 שבפריז. נתניהו לא ביקש ולא העניק דבר בתמורה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כאמור כי מימרן תרם 40 אלף דולר עבור קרן לפעילותו הציבורית של נתניהו כאשר לא היה בכל תפקיד פוליטי.

מימרן מאשר כי התרומה לא היתה עבור קמפיין פוליטי.

גורמים משפטיים מבהירים, כי גם אם גירסתו של המיליארד הצרפתי נכונה, נתניהו עלול למצא עצמו מסתבך ציבורית אך לא משפטית, שכן חלפו כבר 15 שנים, זאת בנוסף לעובדה כי הוא לא שימש אז בתפקיד פוליטי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות