אחרי כעשור: מכרז חדש לתחבורה ציבורית בביתר עילית. מה התנאים?

משרד התחבורה הודיע, בהתאם לחוק,על מכרז חדש לתחבורה ציבורית בביתר עילית • בתנאי המכרז: "החלפת כל צי האוטובוסים לחדשים ומתקדמים" • שינוי בשטח צפוי רק בעוד כשנה וחצי • ראש העיר: "נעמוד על המשמר ונוודא את רמת השירות הגבוהה לציבור"
שייע קליין
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 14:19

התחבורה הציבורית בביתר עילית הולכת למכרז חדש: אחרי קרוב לעשור מאז זכתה חברת ‘עילית’ בתפעול מערך התחבורה של העיר ביתר עילית, ובהתאם לחוק המגביל את תקופת המכרז, הודיע בשבוע שעבר משרד התחבורה על הוצאת מכרז חדש לשירותי תחבורה בביתר עילית.

המכרז החדש יכלול הפעלת קווים פנימיים בתוך העיר, לצד הפעלת קווים בינעירוניים לכל רחבי הארץ, וכן הפעלת קווי שירות אזוריים בצור הדסה, עמק האלה ועד לבית שמש.

במסגרת המכרז החדש, יידרש המפעיל הזוכה לחידוש כל צי האוטובוסים שלו לאוטובוסים חדשים ומתקדמים בהם מוטמעות כל הטכנולוגיות החדשות, הפעלת אוטובוסים מפרקיים בקווים הפנימיים, עיבוי לוחות הזמנים באופן משמעותי – זאת על רקע ההיסטוריה של ביתר, בה רואים גידול חסר התקדים בכמות הנוסעים, וכן התייחסות לצרכי התחבורה של גבעה ג’ הנבנית בימים אלו.

כיום מפעילה חברת ‘עילית’ בביתר 135 אוטובוסים, המחולקים ל-7 קווים פנימיים, ו-32 קווים בינעירוניים, המבצעים יחדיו 1656  נסיעות מדי יום, בהם נוסעים 65,000 איש יום ביומו.

המכרז החדש יעבה באופן משמעותי עוד יותר את סך הנסיעות הקיימות.

יש לציין, כי בניגוד לעבר, המכרז הפעם יהיה פתוח לכלל חברות התחבורה, כולל פרטיות, ולא רק לחברות ציבוריות גדולות כבעבר.

אולם אחד הסייגים במכרז נוגע להגבלת כוחו של הזוכה, ולפיו, הזוכה במכרז זה, לא יוכל להשתתף במכרז הבא הצפוי להתפרסם להפעלת “פרוזדור ירושלים-בית שמש והסביבה”.

יש לציין, כי חברת עילית זכתה לאחרונה במכרז הפעלת התחבורה הציבורית של העיר אלעד, ובשבוע שעבר כבר החלה להפעיל את שירותי התחבורה בעיר.

הגשת הבקשות הינה עד לתאריך ה-28.9.2016, ואחר כך עוברים כמה חודשים עד להכרזה על הזוכה. גם אז, אחרי הזכייה, נדרש  זמן של קרוב לשנה עד שהזוכה מצטייד ומתארגן למימוש הזכייה בשטח, כך שכל שינוי בשטח צפוי רק בעוד כשנה וחצי.

התחבורה הציבורית בביתר עילית ידעה בעבר מאבקים קשים, אותם הוביל ראש העיר הנוכחי מאיר רובינשטיין לפני יותר מעשור, כאשר כיהן כסגן ראש העיר. במסגרת זו אף עתר לבית המשפט בדרישה לאלץ את משרד התחבורה לפרסם מכרז חדש, בכדי להוציא מהעיר חברת תחבורה שכשלה במתן שירות ראוי לציבור.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אומר כעת, כי הוא עוקב מקרוב אחר המהלכים, על מנת לוודא ששירותי התחבורה בביתר עילית ימשיכו להיות בראש הדירוג בארץ ולהוביל את מדדי שביעות הרצון של ציבור הנוסעים.

“נעמוד בכל הכח על המשמר, ונוודא את רמת השירות הגבוהה לציבור. לא נאפשר לרדת מהסטנדרט הגבוה שקבעה כאן חברת עילית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אם הקו מביתר עלית לכפר חב''ד שהבטיחו???
    06/06/2016 20:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הבטיחו זאת לפני שנה אך שום דבר לא התקדם