היועמ”ש הורה על בדיקת העברת מיליון אירו לנתניהו מנוכל צרפתי

במשפט 'עוקץ המאה' המתנהל בצרפת נגד המיליארדר ארנו מימרן, הוא טעם שמימן את אחת ממערכות הבחירות של נתניהו בניגוד לחוק • נתניהו: קיבלתי את התרומה בחילת שנות 2000 כאדם פרטי עבור מסעות הסברה "לטובת מדינת ישראל"
נחמן גור
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 09:25

פרשה חדשה? משרד המשפטים אישר אמש כי מתקיימת בחינה, בהוראת היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, של מספר פניות שהתקבלו בעקבות עדותו של ארנו מימרן.

ממרן,  הנאשם העיקרי בהונאת ענק בצרפת, סיפר במסגרת עדות בבית משפט בפריז כי העביר לבנימין נתניהו כמיליון אירו עבור מימון מערכת בחירות, בניגוד לחוק.

על פי הפרסום אמש בערוץ 10, מנדלבליט הורה לצוותים המקצועיים בפרקליטות לבחון את העדות הזו. על העדות פרסם ראשון, לפני מספר ימים, עיתון ‘הארץ’.

לפי הארץ, מימרן הזכיר את המימון כשנחקר על פעולותיו בשנת 2009, אך לא ציין במפורש לאיזו מערכת בחירות הוא מתכוון. במשרד מבקר המדינה ערכו בדיקה בעקבות פניית ‘הארץ’, שהעלתה כי לא דווח למבקר על כל תרומה מצדו של מימרן עבור נתניהו בעשור האחרון.

הבדיקה נערכה בדיווחי התרומות המצויים במשרד המבקר מ-2006 ועד היום. הבעייתיות באותה תרומה של מימרן לנתניהו בשנת 2009, על פי עדותו כמובן, היא שהיא עוברת על חוק מימון מפלגות. לפי החוק הזה אסור למועמד בבחירות לגייס יותר מ-11 אלף שקלים מתורם אחד.

עם זאת, המתמודדים חייבים בדיווח למבקר המדינה רק מ-2006, ובשנים מוקדמות יותר נדרשו לדווח למבקר הפנים של המפלגה. בידי מבקר הפנים של הליכוד, עו”ד שי גלילי, אין חומרים מהשנים שלפני 2013, במהלכה נכנס לתפקיד כיוון שאלו לא הועברו לידיו על ידי קודמו.

בשלב הזה עדיין לא ברור כיצד תתנהל הבדיקה וגם במשרד המשפטים לא מוסרים מידע על אופיה. למרות זאת צריך לומר שלפי הפרסום על הפתיחה בבדיקה אתמול, זו בדיקה שתעשה בין היתר גם על ידי המשטרה, כשיש אפשרות שתיבחן על ידי אנשי היועץ המשפטי לממשלה והיא איחוד בין הבדיקות בעניינו של ראש הממשלה נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: “נתניהו לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן. כל טענה אחרת היא שקר.  מימרן תרם לפעילות ציבורית של נתניהו בתחילת שנות ה-2000, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי ולא מילא כל תפקיד פוליטי.

“פעילות זו כללה הופעות תקשורתיות ומסעות הסברה רבים בחו”ל לטובת מדינת ישראל, ונעשתה בהתאם לחוק.

“מימרן, שעומד לדין על מעשה הונאה בהיקף של מאות מיליוני דולרים, מנסה להסיט את תשומת הלב ממשפטו על ידי הונאה נוספת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מושחתים
    06/06/2016 15:11
    יעקב
  1. מימרן הוא מושחת וחשוד אף ברצח של שותפו לשעבר על פי העתונות הצרפתית. יחד איתו עוד כעשרה שותפים רובם גרים בישראל . הם ברחו יחד עם הכסף עקב חוק השבות. שאר השותפים נרצחו. לא שזה לא פנטזיה. על מנדנבליט , שרת המשפטים והליצן מהמשטרה- אני אישית לא סומך. אם שר הביטחון יצא מהכל נקי כפיים אחרי שחצי מהעדים שלו נעלמו- אז מה כאן? איבדתי אמון בפוליטיקאים- כולכם מושחתים. אולימרט קטן לעומתכם