עצרת תפילה ב’יום השחרור והצלה’ ולזכר הקדושים הי”ד בכותל • צפו

בפעם השלישית מצוין 'יום השחרור וההצלה של יהדות אירופה' ברחבי העולם • לתפילה הצטרפו בשידור אלפי יהודים ברחבי אירופה ובישראל • אגרת ברכה מנשיא רוסיה למשתתפי העצרת במוסקבה: "זו הכרת הטוב של העם היהודי לחיילים הרוסים שחרפו נפשם במערכה נגד הנאצים"
נתן פרל
כ"ח אייר התשע"ו / 05.06.2016 15:41

‘יום השחרור וההצלה’ של יהודי אירופה מידי הנאצים שנקבע בכ”ו באייר צוין השבוע בפעם השלישית בישראל.

בהנחיית גדולי התורה והחסידות תחילת אירועי יום ההצלה החלו בעצרת תפילה והודאה ברחבת הכותל המערבי בליל שישי כ”ו אייר, כאשר אנשים, נשים וטף השתתפו בעצרת התפילה ב’יום השחרור וההצלה’ לזכרם של קדושי השואה הי”ד בכותל המערבי.

העצרת החלה בתפילת ערבית ולאחר מכן נאמרו פרקי תהילים ותפילת יזכור מפי החזן דוד וינבך, בהשתתפותם ובראשותם של גדולי התורה ראש ישיבת מיר הגאון הרב יצחק אזרחי, שנשא דברים נרגשים, הגר”ש רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב בן ציון חיים זילבר ראש מוסדות ‘תולדות ישורון’, הרב שמואל וויס ראש כולל ‘אבן ישראל’ ואלפים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

העצרת הועברה בשידור חי למספר מוקדים ברחבי אירופה ולבית הכנסת הגדול במוסקבה, שם נשאו תפילה יחדיו מאות מיהודי רוסיה בראשות האדמו”ר מטשרנוביל ונשיא ‘ועידת רבני אירופה’ ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר מכתב לכבוד המאורע ובו כתב: “אני מברך את יהודי רוסיה לכבוד החג הגדול של כ”ו אייר שיכנס מעתה ללוח העברי, אני רואה בזה הכרת הטוב של העם היהודי לחיילים הרוסים שחרפו נפשם במערכה נגד הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה, זו התשובה האמתית למכחישי השואה ומשכתבי ההיסטוריה, ולמען ידעו הצעירים היהודיים שיציינו את החג הזה את מה שעוללו הנאצים בימי המלחמה”.

במסגרת האירועים לציון ‘יום ההצלה’ מתוכננים מספר אירועים משמעותיים נוספים ברחבי הארץ.

את היוזמה לציון ‘יום השחרור וההצלה’ מוביל הנגיד היהודי גרמן (גבריאל) זכרייב, סגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי, אשר מקדיש רבות מזמנו ומרצו לציון וזיכרון יום השחרור וההצלה של יהודי אירופה מהשואה הנוראה – יום בו הכניעו בעלות הברית והצבא האדום את גרמניה הנאצית ושחררו את יהודי אירופה, ולזכרם של מאות אלפי הקדושים שחירפו נפשם במלחמה הי”ד .

“יום זה חשוב לכלל ישראל שאילולי נעצרה המלחמה ביום הזה, חלילה, היו מצליחים הנאצים ימ”ש לממש את תוכניותם להשמיד כל זכר מהעם היהודי רח”ל”, הוא אומר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות