ש”ס נזכרה בשבת: “יוצאים למלחמה במינהל ‘יובלים’ שיקרין סרטים”

יו"ר הסיעה צביקה כהן כועס על כוונת המינהל הקהילתי 'יובלים' להקרין סרטים בשבת: "הפרה בוטה של הסיכומים" • נחמניאל סבן מאיים: "נעצור כל עברה תקציבית"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התשע"ו / 03.06.2016 12:47

סיעת שס במועצת העיר ירושלים נזכרה שיש חילול שבת בבירה: על רקע כוונת המינהל הקהילתי ‘יובלים’ להקרין סרטים בשבת, מפריחים חברי הסיעה, בראשה עומד צביקה כהן,  הצהרות – “לא נשתוק” ,”לא נתפשר”, “הפרה בוטה” – ומודיעים כי בשיתוף עם חברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות והדתיות הם יוצאים למלחמה.

נזכיר, כי מיכאל מלכיאלי, נציג ש”ס בוועדה המקומית בירושלים נעדר מההצבעה על ההצעה להתנות את אישור ‘מתחם התחנה’ באיסור חילולי שבת – ובעקבות כך ההצעה נפלה.

יו”ר הסיעה, סגן ראש העיר צביקה כהן: “אנו רואים את ההתנהלות בקרית יובל החדשה/הישנה הינה הפרה בוטה בהחלטות ובסיכומים שהיו עם ראש העיר. ראש העיר התחייב בפנינו כי הצוות המקצועי של מינהל תרבות בעירית ירושלים הוא זה שאמור לדאוג לשמירת הסטטוס קוו.

“סיכום זה הוא שנתן רגיעה לכל הצדדים, כיום הכרזת המינהל על חילולי שבת המונים בשכונה במתקנים הציבורים, תוך רמיסת כבוד השבת הינה הפרה בוטה בסיכומים שהיו. הפורום הדתי חרדי בעירית ירושלים יתכנס ויקבל את ההחלטות בהתאם”.

חבר מועצת העיר נחמניאל סבן אמר: “כתושב ירושלים בכלל וכתושב קריית יובל בפרט, לא אוכל לעמוד שווה נפש מול הפרה חמורה זו של הסטטוס קוו בירושלים. מי שלקח החלטה להתעלם מהפרת הסטטוס קוו לצד אחד יאלץ להתמודד עם הפרה לצד השני.

“כחבר ועדת כספים אני מתחייב לעשות הכל בכדי למנוע כל העברה תקציבית למי שיפר את הסטטוס קוו בירושלים”.

 אשר מישאלי: “יש חברים שחושבים שבעשייה שקטה ניתן להשיג תוצאה ברוכה. גם אני בעד הידברות ושקט תעשייתי, אבל כאן נראה שמנסים פעם אחר פעם אחר פעם להוביל אותנו לקצה ולגרור פרובוקציה ציבורית, אבל כאן המקום להרים את הכפפה ולומר די. זה שבירת כל כללי המשחק והסטטוס קוו בעיר הקודש ואם נשתוק ונחריש זה רק יגבר. אל נחשה בעת הזאת ויש לפעול בכל הכלים שבסמכותינו כי לעת כזאת הגעתם למלכות”.

חבר מועצת העיר פיני עזרא אמר: “אנו לא ניתן יד לגוף עירוני שמחלל שבת. מינהל קהילתי יובלים מפר שוב את הסטטוס קוו בירושלים ויהיו לכך השלכות בוועדת הכספים.

“שוחחתי הערב עם ראש העיר והבהרתי לו שלא נתפשר בסוגיות השבת, ראש העיר אמר שהוא מתנגד בתוקף לכל שינוי בססטוס קוו ויפעל שהשבת לא תהיה הקרנה. אנו נפעל בנושא כפי שיוחלט בפורום הדתי חרדי ולפי יו”ר סיעתנו הרב צביקה כהן בהכוונת מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן בכדי למנוע את בזיון השבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שסניקים צבועים ומתועבים
    03/06/2016 16:52
    שסניק לשעבר
  1. אסור להצביע שס