מכתב או צב: מה קרה כשמכתב של בנק הדואר הגיע אחרי חודש וחצי

הבטיחו שיפורים בדואר ישראל? אז הבטיחו • בנק הדואר רצה להודיע על חסימת חשבון ושיגר מכתב - חודש לפני הזמן. אלא שהמכתב הגיע אל היעד שבועיים אחרי המועד • ולא רק אתם סובלים: מנהלי סניפים קובלים על עמלות זעומות, מתלוננים על מוקד שירות לקוחות כושל, ועל "מסכת עינויים" עם לקוחות שממתינים שעות • הדואר: מוקד השירות עובר שדרוג
יוני גרין
כ"ט אייר התשע"ו / 06.06.2016 13:39

את המכתב הזה קיבל ד’ לפני פחות משבוע. בצד שמאל, למעלה, הופיע תאריך מודפס: 14-4-2016.

הנידון: חסימת חשבון לא פעיל.

המכתב הפנה את תשומת ליבו של ד’ לכך שבחשבונו לא התבצעה פעולה במשך 335 ימים ברציפות, ולפיכך – החשבון ייחסם לכל פעילות.

במכתב נאמר עוד, כי אם ברצונו להביע הסתייגות מחסימת החשבון או לסגור אותו, עליו לפנות אל מוקד שירות לקוחות הארצי של בנק הדואר.

21

 ד’ החליט שלא לסגור את החשבון.

אולם, כאשר הגיע אל סניף הדואר שבעיר מגוריו, יום לאחר קבלת המכתב, התברר לו שבינתיים, בימים בהם ‘בילה’ המכתב בדואר – שימו לב שוב: חודש וחצי – בטרם הגיע אל תיבת הדואר הפרטית שלו, החשבון כבר נחסם. “ואין דרך לפתוח אותו, צריך לפתוח חשבון חדש”, הבהירה  הפקידה בסניף.

פתיחת חשבון בבנק הדואר היא פעולה מייגעת, הכרוכה בביורוקרטיה סבוכה, כשמדובר בבנק כבנק הדואר. תנליך שיכול היה להימנע אילו נשלח המכתב בזמן.

הסיפור הפליא אותי, באשר רק לפני שבועות אחדים ערך בנק הדואר מסיבת עיתונאים מתוקשרת, בה הבהירו קודקודי הבנק על שינויים מרחיקי לכת שהשיקו, ועל המנכ”ל החדש, דני גולדשטיין, שפועל לשנות את השירות מן הקצה אל הקצה.

משיחה עם מנהל חרדי באחד הסניפים של ‘דואר ישראל’, עולה כי השינויים עדיין רחוקים מלהיות משביעי רצון.

“לפני כמה ימים התארגנו כולנו, מנהלי הסניפים, תחת המטריה של הסתדרות העובדים, אולי זה יועיל במשהו”, אומר מנהל הסניף שביקש לשמור עילום שמו. “אבל בינתיים, אנחנו סובלים”.

לדבריו, “התשלום שניתן לנו על פעולות שמתבצעות אצלנו הוא זעום. אם אנחנו רוצים להרחיב את שעות פעילות הסניף – זה על חשבוננו. אנחנו צריכים לשלם לעובדים. אף אחד לא מתעניין ברווחיות של הסניף בו אנחנו זכיינים”, הוא מבהיר.

באשר להגעת דברי דואר, הוא מודה ש”יש שיפור קל”, אבל “עדיין רחוק מלהשביע רצון, והסיפור שהצגת יוכיח. אילו המכתב היה מגיע בזמן, היתה נחסכת הטרחה לפתוח שוב חשבון, במקום זה שנחסם”.

אבל עיקר הטענות שלו נוגעות למערך שירות הלקוחות הארצי.

“לקוחות פשוט נמנעים מלהתקשר לשם, מדובר במערכת טלפונים כושלת, אתה מוצא את עצמך ממתין חצי שעה ואפילו שעה או שעתיים, ולא פעם הקו מתנתק באמצע”, הוא אומר.

דואר, תיבת דואר, מכתבים

“גם אנחנו, מנהלי הסניפים, כשצריכים לתפוס את הסניף הארצי, עוברים מסכת עינויים, כשלקוחות צריכים להמתין פה שעות. זה לא הגיוני! בשום בנק אחר הדבר הזה לא קורה”, הוא מדגיש.

לדבריו, בשיחות פנימיות הם תמיד צוחקים שסמל הדואר צריך להשתנות מצבי – לצב.

“זו האמת, וכל מה שינסו למכור לכם על שינויים, הוא בולשיט אחד גדול”, הוא קובע בנחרצות.

תגובת דואר ישראל: “נהלי בנק הדואר קובעים כי חשבונות בנק אשר לא נעשה בהם כל שימוש במהלך שנה יחסמו, וזאת במטרה להגן על הלקוחות. כחודש לפני ביצוע חסימה נשלח מכתב המעדכן את הלקוחות בפעולה. עוד מצוין במכתב כי ניתן לבטל את החסימה באמצעות הסניף או בבקשה בכתב. יצרנו קשר עם בעל ייפוי הכוח בחשבון והנושא יוסדר ישירות מולו.

“יש לציין כי בימים אלה מוקד שירות הלקוחות של בנק הדואר עובר תהליך שדרוג וכבר בשבועות הקרובים זמני ההמתנה יצטמצמו והשירות ישתפר באופן מהותי”.

 נציין כי בתגובות הדואר אין מענה לשאלה מדוע מכתב שנשלח חודש קודם סגירת החשבון הגיע שבועיים אחרי תאריך היעד.  כמו כן, למרות שכבר חודשים מפמפמים בהנהלת דואר ישראל כי או-טו-טו הכל משתפר, לא התקבלה תגובה באשר לטענות החמורות שהעלה מנהל הסניף.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה
    07/06/2016 15:53
    אושי
  1. בושה לדואר ישראל.
    עושים רעש וראיונות ומתחייבים שהשירות משתפר ורק יהיה יותר טוב בעוד שבפועל השירות הדרדר לחלוטין.
    אני מחכה לחבילות מחו”ל קרוב לחודש למרות שהחבילות מגיעות לארץ תוך 3 ימים ממועד ההזמנה.
    החבילה נמצאת כל הזמן בסטטוס של נמצא בהליך מיון או נמצא בסניף המרכזי ויועבר בהמשך לסניף הקרוב לבית.
    אין דרך אחרת לתאר יותר טוב מלבד בושה לדואר

  2. שירות? דואר? מילים זרות זו לזו
    07/06/2016 17:51
    מאיר צפוני
  3. דואר 24- לקח שבוע
    דואר רשום מחיפה למודיעין – רק אחרי שמצאו כנראה את השק האבוד – 23 יום
    וטרי טרי – דואר רשום מתל אביב לחיפה, 23 במאי נשלח בתל אביב – לפי מערך המעקב- עדיין בסניף בתל אביב. אז מתוננים. נו…ומה קורה? דום שתיקה, נעלמו אנשי הדואר, כולם שותקים, אין עם מי לדבר, כולם קבלו את התלונה ולא קורה דבר. אין מכתב. (לשכת מנכל, קשרי לקוחות, וגם אחרים קבלו התלונה- אז מה….)