החרדים מתנגדים? ביבי חזר והבטיח לרפורמים: נשארתי מחויב למתווה הכותל

נתניהו נפגש היום עם מנהיגי הקונסרבטיבים והרפורמים שהגיעו מארצות הברית לישראל בעקבות משבר סביב 'הכותל הרפורמי' • מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית בישראל מאיים: "אם מתווה הכותל קורס מדובר על פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל"
נחמן גור
כ"ד אייר התשע"ו / 01.06.2016 20:54

 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם מנהיגי הקונסרבטיבים והרפורמים שהגיעו מארצות הברית לישראל בעקבות משבר ‘הכותל הרפורמי’, ואמר להם כי הוא מחויב למתווה שאושר בממשלה. זאת למרות התנגדות המפלגות החרדיות.

עו”ד יזהר הס, מנכ”ל התנועה הקונסרבטיבית בישראל, אמר לאחר הפגישה:”הפגישה היתה טובה ורצינית. ראש הממשלה מחוייב למתווה והחלטת הממשלה עומדת בעינה”.

הס שיגר איום מרומז: “ברור לכולם כי אם מתווה הכותל קורס מדובר על פגיעה אסטרטגית בביטחון מדינת ישראל”. לדבריו, “מדינה שלא עומדת בהסכמים שהיא חתומה עליהם – היא מדינה חדלת פירעון. אין שיעור לגודלו של המשבר עם יהודי התפוצות, אם לא ימצא פתרון מהיר ומכובד למשבר הזה.

“לצערי, ייתכן ואנו עומדים רגע לפני אירוע שהוא מהחמורים שידעה מדינת ישראל עם אוהביה ותומכיה מעבר לים. אין לי ספק שראש משלת ישראל, שמאמין במתווה הפשרה בכותל, שמבין היטב שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה קרע עם יהודי התפוצות, ידע להביא את המשבר לסיום”.

ביום שני השבוע סיירו יו״ר ש”ס ושר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן  ויו”ר ועדת הכספים משה גפני ליד רחבת ‘הכותל הרפורמי’, כשאליהם מתלווה רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, במטרה ללמוד מקרוב על ההסדרים במקום, לקראת גיבוש מתווה חדש.

ראש הממשלה הקים לפני כחודשיים, לאחר איומי המפלגות החרדים ליצור משבר סביב מתווה הכותל את ‘ועדת שרן’, בראשה עומד מזכיר הממשלה דוד שרן, לבחינה מחודשת של המתווה, שכבר אושר בממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות