מינוי סמנכ”ל: מאבק שליטה במשרד הדתות בין אריה דרעי לדוד אזולאי

חשיפת חרדים 10: הכוונה של השר דוד אזולאי למנות את צחי חמדני, איש אגף פיקוח ובקרה לתפקיד סמנכ"ל שירותי דת, הפכה את משרד הדתות ל"קן צרעות" • במוקד המאבק: מנכ"ל המשרד, מינוי של דרעי, ועובדים בכירים המתנגדים למינוי החדש, מול השר הלוחם בחירוף נפש • חומר משפטי ובו תמיהות על תקינות המינוי הועבר לגורמים המכריעים
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 11:57

 הכוונה של השר דוד אזולאי למנות את  צחי חמדני, איש אגף פיקוח ובקרה במשרד לענייני דת, לתפקיד סמנכ”ל שירותי דת – כפי שנחשף באתר חרדים 10 –  הפכה בימים האחרונים את המשרד ל”קן צרעות”, כפי שמגדיר את המתרחש אחד מעובדי המשרד. “מעולם לא זוכר פה אווירה עכורה שכזו”, מוסיף העובד.

העילה: מאבק כוחות בין השר דוד אזולאי, לבין יו”ר ש”ס אריה דרעי – מאבק שאיש מהצדדים לא מאשר את קיומו. פנייה שלנו אל שני הצדדים על המינוי מעורר המחלוקת נענתה בחומה של שתיקה.

 עם הצבתו של ח”כ דוד אזולאי כשר במשרד לענייני דת, דאג דרעי לשלוט ממרחק במשרד, באמצעות המנכ”ל, תוך שהוא מצליח לשמור על שקט ועל עבודה למופת.

אלא שבמהלך החודשים שחלפו הצליחו גורמים זוטרים במשרד, כולל מדרג המזכירות, להפוך בעלי השפעה על השר לענייני דת, כאשר לשיא הגיעו הדברים כשאזולאי התייצב אצל דרעי, יו”ר המפלגה כל-יכול, עם דרישה נחרצת: מינוי צחי חמדני לתפקיד הסמנכ”ל, יהיה אשר יהיה.

אריה דרעי לא אהב את הרעיון, אבל נאלץ ליישר קו. “פעם אחת תראה לי שאני שולט במשרד”, ביקש אזולאי, ודרעי, שלא חסרות לו סיבות לכאבי ראש בימים אלו, נעתר לשר.

ה’ידא אריכתא’ של יו”ר ש”ס במשרד הוא המנכ”ל, עודד פלוס, מי שהיה מקורב לדרעי ולאחיו עוד קום למנוי, והוצב על ידו במשרד. מדובר, לדעת כולם, במנכ”ל מקצועי ביותר. פולס, נציין, מתנגד למינוי החדש. 

הידיעה שפורסמה לראשונה בחרדים 10, לפיה המינוי של חמדני כסמנכ”ל אינו מתאים לרוח המשרד וכמי שיהיה אחראי לנושאי הכשרות, נישואין, קבורה ומבני דת במשרד לענייני דת – גררה בוקה ומבולקה במשרד.

עובדים מספרים: “אתמול היה המשרד נראה יותר כמו ‘קן צרעות’ מאשר כמשרד המטפל בענייני הדתות במדינה. יש מי שצעקו, יש מי שהסתגרו בחדרים והתלחשו, האשמות בדבר מדליף הידיעה פוזרו לכל עבר, והאווירה הפכה לבלתי נסבלת”.

יש לציין כי הידיעה על זהות הסמנכ”ל המתוכנן, חילוני שאינו חובש כיפה, הייתה רק חלק אחד במידע שעורר סערה. חלק אחר, הנוגע לתקינות המינוי, הועבר לגורמים הרלוונטיים המכריעים בשאלת המינוי – והוא שגרם כפי הנראה למהומה.

בין השאר הועבר חומר משפטי ובו הועלו תמיהות על תקינות המינוי.

“אנשים פה לא מבינים מה עובר על השר אזולאי. בחודשים הראשונים הוא ידע שהוא מונה כדי לעשות את רצון המפלגה שלו ואת רצון היו”ר” אומר גורם במשרד. “הוא ידע שדרעי מינה אותו לתפקיד משום שידע שהוא אדם ממושמע. אבל עושה רושם שגורמים שונים השתלטו עליו והפכו אותו לבובה שלהם. כעת יש במשרד שתי קבוצות – אלו שנאמנים לדרעי, ואלו שנאמנים לעצמם ומנצלים את השר אזולאי כדי לממש את דרישותיהם”.

“הסערה במשרד צפויה להימשך גם בתקופה הקרובה”, מעריך הגורם. “ינסו ללכת על הראש של המנכ”ל ולהביא להדחתו. השאלה הגדולה היא עד כמה דרעי יתעשת ויעשה פה סדר, והאם, בכלל, יש לו ראש לזה, על רקע מה שהוא עובר באופן אישי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי הפך לסוס מת שכולם בועטים בו
    31/05/2016 21:23
    אלי ישי מתגעגעים אליך
  1. ולא מתחשבים בו.