השר אבי גבאי התפטר בגלל ליברמן ותקף: “צפרדע שלא יכולתי לבלוע”

השר להגנת הסביבה, שאינו מכהן כחבר כנסת, הודיע על סיום תפקידו: "מינוי ליברמן במקום יעלון הוא בעיני צעד יוצא דופן אפילו בעולם הציני של הפוליטיקה" • אראל מרגלית: "השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר"
אריה ריבקינד
י"ט אייר התשע"ו / 27.05.2016 09:22

עוד אחד הולך הביתה: השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, הודיע על התפטרותו מתפקידו בעקבות מינויו של ח”כ אביגדור ליברמן לשר הביטחון.

“למרות החשיבות הרבה שאני רואה במשרד ובפעולות המשמעותיות שאנו מקדמים בו לצמצום זיהום האוויר ובתחומים רבים נוספים, הרי שהמהלכים הפוליטיים האחרונים והחלפת שר הביטחון הם בעיני מעשה חמור שמתעלם ממה שחשוב לביטחון המדינה ויגרום להקצנה נוספת בשסעים בעם”, נימק גבאי את צעדו.

גבאי, המשמש כשר ואולם אינו מכהן כחבר כנסת, מונה לתפקיד בשל קרבתו לשר האוצר משה כחלון.

“אני מבקש להודות ליו”ר ‘כולנו’ על התמיכה, האמון והסיוע ואין לי ספק שתנועת ‘כולנו’ תמשיך להטביע את חותמה ביעדים שקבענו בעת הקמתה”, מסר.

במסיבת עיתונאים שערך לאחר שהודיע על התפטרותו מהממשלה,  פירט את הסיבות: “יש קו ישיר בין מתווה הגז לבין המתקפה על צה”ל וסגן הרמטכ”ל. החלפת שר הביטחון משה יעלון היתה צפרדע אחת שכבר לא יכולתי לבלוע. הזזת שר מקצועי במדינה מוקפת אויבים הוא סממן של הקצנה.

“מינוי ליברמן במקום יעלון הוא בעיני צעד יוצא דופן אפילו בעולם הציני של הפוליטיקה. שר הביטחון הוא השר החשוב ביותר, וכפי שנאמר, ‘אסור לשכוח את החיים עצמם’. הזזת שר בטחון מקצועי ושקול שרק בשנה האחרונה הצליח להרגיע התקוממות שהחלה, הוא צעד שלא יכולתי להשלים איתו”.

גבאי הוסיף:  “התקשיתי לראות את הפילוג בעם ואת המתקפה על הצבא שלנו. גם מתווה הגז היה אתגר עבורי. ראיתי איך מתקבלת ההחלטה הכלכלית הגדולה בעשור שנשענה על חוסר ידע. יש קו ברור שמחבר בין מתווה הגז למתקפה על הצבא – המטרה היא להחליש את השירות הציבורי ולמנוע ממנו לומר את דעתו”.

תפקיד השר להגנת הסביבה צפוי להישאר בידיו של כחלון.

יו”ר מפלגת כולנו הגיב להתפטרות השר להגנת הסביב:”אתמול הודיע לי השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, על כוונתו להתפטר מהממשלה. עדכנתי את ראש הממשלה בנושא והודעתי לו כי בכוונתי להמשיך ולהחזיק בתיק הגנת הסביבה”.

ח״כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני הגיב על התפטרות השר גבאי: “השר להגנת הסביבה הריח זיהום מוסרי והתפטר, בעוד שכחלון ממשיך להחזיק באצבעותיו את ממשלת נוער הגבעות וחושב שלא נשים לב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות