שלושה בחורי ישיבה יצאו לשחרר את שליט

כוחות הביטחון יודעים היום בוודאות כי השלושה אכן חדרו אל תוך הרצועה • לפי עדותו של ערבי מקומי, בבוקר הפריצה הוא שמע מכיוון הגדר קול נער הלוחש דבר מה על "גדר, נעל ופרץ" ולאחר מכן נשמע קול פיצפוץ מתכתי
יצחק פלדמן
י"ח אייר התשע"ו / 26.05.2016 20:50

רבים אינם יודעים, אבל כשגלעד שליט היה בשבי, יצאו שלושה בחורי ישיבה לחפש אותו בין סמטאותיה של אחת השכונות בעזה.

זה קרה בוקר אחד באמצע יום לימודים ארוך, כשהדיבורים על שוויון בנטל חזרו לראשיות של העיתונים לכמה ימים. אליהו ברוך היה הראשון ליוזמה. אחריו בא אברהם ישעיהו, בחור טוב, שמתכנן ללמוד יום שלם אחרי החתונה, ויחד הם השפיעו על א’ (שהיה קטין בשעת מעשה ולכן שמו אסור לפירסום).

בימים שקדמו למבצע הם ישבו בחדרם שבפנימיית הישיבה מעשנים נקסט לייט ללא הפסקה כשהם רכונים על מפות סג’עייה, בית חנון ושאר זוועותיה של עזה תחתית.

מצויידים בבבא קמא, סידור ווילנא, מפה מתקפלת וחפיסת טלכרטים, הם יצאו נרגשים אל הטרמפיאדה בהלו תימן. מהר מאוד הגיע טרמפ לבאר שבע ומשם הם התפצלו כדי שלא לעורר חשד.

כאן נעשתה ככל הנראה שגיאה. א’ לקח איתו את הטלכרטים, ואליהו ברוך ואברהם ישעיהו המשיכו הלאה כשאין באמתחתם אפילו לא טלפון כשר.

כוחות הביטחון יודעים היום בוודאות כי השלושה אכן חדרו אל תוך הרצועה. לפי עדותו של ערבי מקומי, בבוקר הפריצה הוא שמע מכיוון הגדר קול נער הלוחש דבר מה על “גדר, נעל ופרץ”, ולאחר מכן נשמע קול פיצפוץ מתכתי.

תיאלנדי שעובד באחת החממות בסביבה מסר עדות לפיה באותו יום לקראת אחר הצהריים הוא ראה בחור תואם למראהו של אברהם ישעיהו, כשהוא מתפלפל עם החייל ששמר על הגדר, בסוגיית קם רבה ושחטיה לר’ זירא. את מה שקרה לאחר מכן לא ידע התיאלנדי להסביר. אך הוא ידע לומר שהחייל נעלם, והבחור עבר לצד השני.

א’, שברשותו היו הטלכרטים צילצל באחד הימים הביתה, אמא סיפרה לו שביתד היה כתוב ששיחררו את גלעד שליט. א’ שיחד את השומרים החמאסניקים במעבר בכל הטלכרטים שנשארו לו וחזר חזרה לישראל.

ההערכה הרווחת כיום בקרב גורמי הביטחון כי השניים האחרים אינם יודעים עד לרגע זה שגלעד השתחרר והם ממשיכים במבצע בכל המרץ.

לאחרונה, צצו שמועות על היעלמותו מחדש של גלעד. באמ”ן מעריכים כי הוא נחטף שוב כנקמה על מאסר המחבלים בשנית. ובשב”כ אומרים כי הבחורים שנמצאים בפנים קרוב כל כך הם הקצה חוט לסייע בשיחרורו.

לשם כך, ובכדי שיוכלו ליצור איתם קשר, נסע ראש השב”כ במיוחד למדינה סודית שבה עדיין מייצרים טלכרטים ובכוונתו להזמין למעלה ממיליון חתיכות. מה שהעלה את החשש בקרב גורמים חרדיים שישנה כוונה נסתרת לגייס את כל בחורי הישיבות על הדרך.

רבנים, עסקנים ואישי ציבור כבר מחאו על הכוונה הזדונית ועל הצר הצורר כהמן בשעתו. חכי”ם חרדיים שלחו מכתב לאיים בפרישה מהקואליציה, וראש הממשלה החל במו”מ עם ישראל ביתנו כדי שיהיה לו גיבוי על כל צרה שלא תבוא.

ליברמן דרש בתמורה את תפקיד הביטחון והיה כפסע מלחתום על הצטרפות לממשלה. אלא שאז נודע לו שהטלכרטים הוזמנו ממדינה שהצביעה בארוויזיון לאוקראינה והוא השתולל וכעס מזעם. “אני דורש שהטלכרטים יוזמנו דווקא ממדינה הנמצאת בייחסים עם רוסיה” הוא אמר והשהה את חתימתו.

ובינתיים כולם מחכים להגעת הטלכרטים לארץ כדי לבחון אפשרות של טרייד אין סוללרי שכזה בין הכרטיסים האוקראיניים לרוסיים.

אפילו יאיר לפיד הבין שהפעם רק התורה תעזור והסכים להתעטף בטלית.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כנראה צרכים להיות בעלי חוש הומור מאוד מפותח כדי להבין מה אתה רוצה.
    30/05/2016 14:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני לא הבנתי כלום

  2. שלשה בחורי ישיבה
    02/06/2016 03:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מה זה אמור להיות,,????????? רמה שלא מביישת ילד ב……………………………