מאיר אדלר עם להיט חדש לל”ג בעומר, בביצוע אלי ווייס: ‘בזכות התנא’

המוזיקאי הויז'ניצאי מאיר אדלר מציג את הלחן החדש שלו - 'בזכות התנא', אותו מבצע הכוכב החסידי העולה אלי וויס • השיר נפתח במילותיו של הרבי הקדוש מקרלין: "מה הקב"ה לכל, אף רבי שמעון לכל" - וממשיך באידיש
י"ח אייר התשע"ו / 26.05.2016 12:21

להיטי חתונות לא מעטים יצאו מתחת ידיו של המוזיקאי הויז’ניצאי מאיר אדלר.

בל”ג בעומר הוא מנגן שעות ארוכות סמוך לציון הרשב”י במירון ובין היתר הציג את הלחן החדש שלו – ‘בזכות התנא’, אותו מבצע כוכב חסידי עולה בשם אלי וויס.

ווייס ניצב מדי ערב על במות אולמי החתונות ומרקיד את החוגגים. זהו סינגל הבכורה של האמן הצעיר, שמסתמן כאחת התגליות המפתיעות של המוזיקה החסידית.

“זה לא סוד שמאיר אדלר יודע לזהות כוכבים פוטנציאליים. הרבה זמרים רצו לבצע את השיר הזה, אך אם הוא זיהה את אלי ווייס, אז מסתמן שהוא בדרך להפוך לאמן מבוקש”, אומר גורם בתחום המוזיקה החסידית.

אדלר, שמופיע עם אלי ווייס בתדירות גבוהה, חיבר את הלחן ואף כתב את העיבוד, אך את המוזיקה ביצע בפועל המוזיקאי יענקי כהן. את קולות הרקע תרמה מקהלת ‘ידידים’, כשעל העיבוד הקולי איציק פילמר.

השיר נפתח במילותיו של הרבי הקדוש מקרלין:

“מה הקב”ה לכל, אף רבי שמעון לכל” – וממשיך באידיש: “יוד’לע כאפ א ברען גיי ארויס פון דיין קלעם וויין זיך אויס צום הייליגן בשעפער יוד’לע כאפ א ברען גיי ארויס פון דיין קלעם וויין דיך אוס ביים ציון פון רבי שמעון בזכות התנא”.

הוקלט באולפני ״טנור״. הקלטת שירה: דיויד טאוב. מיקס: יענקי כהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוזיקה אלקטרונית חסרת טעם יהודי
    26/05/2016 17:43
    ללי
  1. ואני בטוחה שהתנא הק’ היה מעדיף שהיא תישאר בקבר