למאיר אלפסי היה חלום: להדפיס ‘תניא’ על האוורסט. אז הוא הגשים אותו

הצלם הנודד, חסיד חב"ד, החליט להדפיס את ספר התניא על ההר הגבוה בעולם • הוא יצא למסע של שבועיים, עם כל הלבוש החסידי - וביצע את המשימה • "אתה הולך 18 שעות ביום", סיפר ליהודה שלזינגר מישראל היום, "ירדתי עשרה קילוגרמים במסע"
יוסף גרינבוים
י"ח אייר התשע"ו / 26.05.2016 09:20

הצלם מאיר אלפסי, חסיד חב”ד, רשם היסטוריה:  הוא הדפיס את ספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב”ד, על ההר הגבוה בעולם.

העיתונאי יהודה שליזינגר מדווח בישראל היום, כי אלפסי יצא עם שני סבלים משבט השרפה, עשר חבילות טונה, מצות, חבילות דפים ומדפסת ביתית, למסע הרפתקני שארך שבועיים, שבסופו הדפיס את התניא בגובה אלפי מטרים.

“יש הוראה מהרבי מליובאוויטש, שידפיסו את ספר התניא בכל מקום שיש בו יהודים, אפילו אם יש רק יהודי אחד”, מסביר אלפסי.

הוא כבר הספיק להדפיס את התניא באנטארקטיקה, אך לדבריו, “היה לי חלום שלא הירפה ממני, וזה להדפיס את התניא על האוורסט”.

על אף שכל צוות הטיפוס התאבזר בבגדים תרמיים מיוחדים, אלפסי לא ויתר על הלבוש החסידי, כולל הכובע. “זה היה בשביל שיהודים יראו אותי ויזהו שאני יהודי. אחד הישראלים אמר לי שזה נחמד לראות כיפה בהרים”.

הוא צעד בקור המקפיא והתקיים מאוכל מועט: “אתה הולך 18 שעות ביום. ירדתי עשרה קילוגרמים במהלך המסע, עכשיו אני צריך להחליף את כל המלתחה”.

המאמץ השתלם לבסוף, כשהגיע למחנה הבסיס העליון: “הלכנו לבסיסים שם וביקשנו מהם חשמל כדי שנוכל להדפיס את התניא. הם הסכימו, ועזרו לנו להדפיס לראשונה את הספר על ההר העוצמתי ביותר בעולם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה
    26/05/2016 11:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל הענין של הדפסת התניא הוא בלוף–בס’ה מדפיסים את ההשער. זה תרגיל נחמד ביחסי ציבור שמתאים לפרסומת על טמפונים ובגדים. מה זה משנה איפה הודפס הספר?העיקר הוא התוכן–לידיעת הקוראים הדפוסים הראשונים בונציה היו של גויים שם הודפסו ספרי הקודש היהודיים–והם קבעו את הפרקים בספרים לפעמים בצורה מטופשת מחוסר הבנה.

    • גוי גמור   19/06/2016 02:40

      א. מדפיסים את כל התניא.
      ב. בשביל לקיים את התוכן צריך לקיים את דברי בעל התוכן.
      ג. זה נכון רק לגבי הפרקים בתורה (חומשים) ולא בספרים אחרים.