מדורה החלה לבעור ואז התברר: בין הקרשים יש גורי חתולים. מה עשו?

מתוך מדורה שהחלה לבעור בחלקה העליון בבית וגן, נמלטה חתולה כשהיא נושאת בפיה גור קטן • מפקד צוות כיבוי אש שאבטח את המדורות פעל מיד: לוחם אש הפעיל את תותח המים, בעוד שאר הצוות חילץ, תוך שקרשים בוערים נופלים סביבו, חמישה גורים קטנים
חיים טוויל
י"ח אייר התשע"ו / 26.05.2016 00:59

צוות כיבוי, בפיקודו של רס”ל מאיר בקשי, שהיה עסוק באבטחת מדורות ל”ג בעומר בשכונת בית וגן בירושלים, החל לאבטח מדורה גדולה שהחלה לבעור בצמרת.

תוך כדי אבטחת המדורה והמדורות הסמוכות לה, הבחין מפקד הצוות בחתולה היוצאת מתחתית המדורה – שבערה רק בחלקה העליון – כשהיא נושאת גור קטן בפיה, ונמלטת הרחק בבעתה.

מפקד הצוות הבין מיד כי ייתכן ובמקום מסתתרים עוד גורים קטנים, וכי בעוד שניות ספורות האש האדירה תגיע אליהם. הוא הורה מיד לאחד מלוחמי האש להפעיל את תותח המים מהכבאית, ובמקביל החל להסלין מים עם זרנוק על תחתית המדורה ולפרק את הקרשים, כדי לחפש אחר גורים נוספים.

לאחר שניות ספורות, הבחין מפקד הצוות בחמישה גורים קטנים, מבוהלים ומצונפים באימה, בתוך ערימת העצים. ללא היסוס, תוך שקרשים בוערים נופלים סביבו, ובכל רגע יכולה המדורה הבוערת בחלקה לקרוס עליו, חילץ הצוות את גורי החתולים אחד אחרי השני.

לאחר שצוות הכיבוי וידא באופן סופי כי אין עוד חתולים במקום, הופסקו פעולות החילוץ והמשיכו בטיפול בעוד עשרות שריפות באזור.

רס”ל מאיר בקשי, מפקד הצוות שחילץ את גורי החתולים: “בשעות הערב, ממש עם תחילת הדלקת המדורות, היינו עסוקים באבטחת מדורות ל”ג בעומר בשכונת בית וגן. תוך כדי כיבוי שריפות קוצים קטנות שהתפתחו מהמדורות, הבחנתי בגורי חתולים בתוך מדורת ל”ג בעומר שבדיוק החלה לבעור בחלקה העליון. אני והצוות שלי הסלנו מים בכמויות גדולות אל תוך המדורה, ובמאמץ רב וסיכון גדול הצלחנו לחלץ את כל גורי החתולים. זאת תחושת סיפוק עילאית שאנחנו יודעים שהצלחנו להציל חיים של בעלי חיים קטנים וחסרי ישע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרגש מאוד
    26/05/2016 02:49
    אביתר
  1. שכרם גדול

  2. מרחמים על חתולים ומתאכזרים על ילדים חובשי כיפות
    29/05/2016 02:02
    א.יצחק
  3. אם המפכ”ל חובש הכיפה לא יתעשת ,ויעביר לשוטריו סדרת שעורים שידריכו את השוטרים איך להתייחס לציבור , המשטרה תוכל להתאחד עם המשטרה הפלסטינית ,
    המרחק המוסרי ביניהם די קרוב