לאלפים אין כרטיסי נסיעה למירון • אייכלר: לאשר מיד עוד אוטובוסים

בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים, נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא במירון הבעיה: בערים החרדיות אין להשיג כרטיסים • אייכלר מזהיר: "הציבור לא ישלים עם הגבלה מתוכננת של מספר העולים אל הציון. לשחרר מיד אישורים לשכור אטובוסים"
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 17:27

יו”ר הועדה לפניות הציבור, ח”כ ישראל אייכלר שיגר מכתב לשר התחבורה, המשטרה וחברות התחבורה, בו הוא מציין כי ישנן ערים חרדיות בהן הסתיימו מכירות הכרטיסים המוקדמת לנסיעות למירון יומיים ושלושה לפני ההילולא, וכי  לאלפי אנשים אין עתה אפשרות להגיע ולהשתתף בהילולת הרשב”י במירון.

“בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית והנחות לילדים, נוספו רבבות נוסעים המבקשים להגיע להילולא דרשב”י במירון”, כותב אייכלר. “הבעיה היא שנחסמה כל דרך להגיע להר, מלבד בתחבורה הציבורית. כך נוצרה מחוייבות שלטונית, לספק תחבורה לכל יהודי שמבקש להתפלל”.

לדבריו, אכן נעשו הכנות ותכנונים רבים במשרד התחבורה, וגם הציבור רכש כרטיסים מראש כנדרש, אך התוצאה המצערת היא שכמה ימים לפני ל”ג בעומר, כבר אין להשיג כרטיסים בערים חרדיות. “מתוך רצון לשלוט במצב התנועה, נוצרה אנדרלמוסיה”, הוא אומר.

אייכלר מציין, כי “במקום להוסיף אוטובוסים נוספים מן השוק הפרטי ולתכנן את זרימת התנועה ביעילות, הופסקה מכירת הכרטיסים”.

במכתבו הוא מדגיש: “אסור לאיש להגביל את מספר הנוסעים למירון”.

בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור לפני שלושה חודשים, אמר אז אייכלר כי בעקבות הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, תהיה עליה המונית במספר העולים.

משרד התחבורה לקח זאת בחשבון והוסיף אוטובוסים רבים. “כל המאמצים הללו יעלו בתוהו, אם אזרחים המבקשים לנסוע למירון בל”ג בעומר יישארו בתחנה, בגלל שמשרד התחבורה לא אישר להביא אוטובוסים נוספים”, התריע הרב אייכלר.

בשיחה עם המשטרה ועם חברות התחבורה נאמר לוועדה כי קיימת אפשרות טכנית ומבצעית להבאת אוטובוסים נוספים, וכי צריך רק שאטלים להולכת הציבור.

“הציבור לא ישלים עם הגבלה מתוכננת של מספר העולים אל הציון, ביום גדול ונשגב זה”, כותב אייכלר לשר התחבורה. “אנא, תן הוראה מיידית לכל הדרגים במשרד התחבורה, לשחרר מיד אישורים לשכור אטובוסים מכל הארץ, כדי להוליך את הציבור בדרך הטובה והישרה אל הר הציון במירון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות