המבקר: “חשש לפלילים” בפרשת ‘ביביטורס’ • לשכת נתניהו: אין כלום

מבקר המדינה יגיש בצהריים את הדו"ח השנתי שיעסוק, בין היתר, בפרשת 'ביביטורס' • למרות שהיועץ המשפטי קבע כבר לפני כשנה וחצי כי אין מקום לפתוח בחקירה, מצא המבקר פרטים חדשים המעלים חשדות לפלילים בנוגע לנסיעותיו של נתניהו לחו"ל - אותם העביר לבחינה מחודשת של היועץ
נחמן גור
ט"ז אייר התשע"ו / 24.05.2016 10:36

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, ימסור בצהריים (שלישי) את הדו”ח השנתי שלו ליושב ראש הכנסת. בדו”ח ישנו פרק מיוחד העוסק במימון נסיעותיו של בנימין נתניהו לחו”ל בתקופת היותו שר האוצר בממשלת שרון, בפרשה המכונה ‘ביביטורס’, וכן במעקב אחר יישום המלצות מבקר המדינה בדו”ח בנושא נסיעות של שרים וסגני שרים לחו”ל במימון שאיננו ממשלתי.

על אף העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה הקודם, עו”ד יהודה ויינשטיין לא מצא בבדיקה שקיים כי יש מקום לפתוח בחקירה בחשד לביצוע עבירה פלילי על ידי נתניהו, בחודשים מאי ודצמבר 2015 העביר המבקר ליועץ המשפטי לממשלה חומרים חדשים המעלים חשדות לפלילים בנוגע לנסיעותיו של נתניהו לחו”ל באותן שנים.

מדובר בחומרים המצטרפים לחומרים אותם העביר המבקר המבקר בעבר, מהם עלה כי נסיעות לחו”ל בתפקיד של נתניהו מומנו על ידי גורמים חיצוניים, בהם ממשלות של מדינות אחרות, גופים ציבוריים, אנשי עסקים ואנשים בעלי קשרים שונים לשר האוצר דאז או למשק הישראלי.

מימון זה נעשה ללא בחינה משפטית של האפשרות שהוא מעמיד את נתניהו בניגוד עניינים בינו לבין הגורם המממן או שהוא בגדר מתנה האסורה לפי חוק המתנות. המבקר מדגיש כי כך נהגו גם שרים אחרים באותה תקופה.

הביקורת העלתה כי נסיעותיו של  נתניהו ובני משפחתו במימון גורמים חיצוניים בתקופת היותו שר האוצר חרגו מהכללים החלים בנושא, והדבר עלול ליצור מראית עין של קבלת טובת הנאה או של ניגוד עניינים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: “בנסיעותיו של מר נתניהו לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול. היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את הדברים והגיע למסקנה שאין כל סיבה לפתוח בחקירה על סמך החומר שהובא לידיעתו בשנת 2013.

“אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו שנתיים לאחר מכן. במשך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום – כי אין כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות