ליברמן: המו”מ תקוע, אבל אין אולטימטום. מתנצל בפני ביבי

על רקע המו"מ הקואליציוני הבהיר יו"ר ישראל ביתנו בפתח ישיבת סיעתו: "לא הגענו להסכמות ואנחנו מחכים להצעה אחרת" • התנצל בפני נתניהו: "בלהט הוויכוח הפוליטי אמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד על ראש הממשלה, ואני מתנצל על מה שאמרתי" • על אורלי לוי: "אחרי שהבינה שלא תהיה שרה, פתאום טענה שאנחנו לא מקדמים מהלכים חברתיים"
נחמן גור
ט"ו אייר התשע"ו / 23.05.2016 15:08

ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו למשא ומתן הקואליציוני עם הליכוד ולמבוי הסתום אליו נקלע.

“לאורך כל הדרך הדגשנו שאין לנו ציפייה לקבל מאה אחוז מהדרישות שלנו. ניהלנו את המשא ומתן בכוונה לסיים אותו מהר ככל האפשר”, אמר ליברמן. “התפשרנו על הרבה נושאים בשביל להוכיח רצון טוב. התפשרנו בנושאי דת ומדינה, התפשרנו בנושא עונש מוות למחבלים. אבל על שני נושאים אנחנו לא מוכנים להתפשר, הביטחון והרפורמה הפנסיונית”.

ליברמן הדגיש כי הרפורמה לא מיועדת רק לעולים: “אנחנו מדברים על רפורמה פנסיונית לכולם, לא רק לעולים מחבר המדינות. אנחנו רוצים לתקן עיוותים ואנחנו לא באים שמישהו יזרוק לנו עצמות. ההצעות שקיבלנו ממשרד האוצר אלו הצעות שאנחנו לא יכולים לקבל. הגענו למבוי סתום. התעקשות של משרד האוצר נותנת תחושה לא טובה”.

ליברמן הבהיר: “עם כל הרצון לקבל את תיק הביטחון, בלי תשובה חיובית בנושא הרפורמה הפנסיונית, לא נוכן להתקדם הלאה”.

ליברמן ניצל את ההזדמנות כדי להתנצל על הכינויים שכינה את ראש הממשלה לאורך השנה. “בלהט הוויכוח הפוליטי אמרתי דברים שלא הייתי צריך להגיד על ראש הממשלה, ואני מתנצל על מה שאמרתי. גם אם לא ניכנס, אני מתנצל על אותן אמירות נגד ראש הממשלה. זה לא היה ראוי”.

יו”ר ישראל ביתנו הדגיש: “אין שום אולטימטום, אני לא מוגבל בזמן, אני לא ממהר לשום מקום. אני לא מנהל משא ומתן, אני מחכה להצעה כתובה שאנחנו נוכל לקבל”.

על פרישתה של ח”כ אורלי לוי-אבקסיס מהסיעה, אמר: “מוזר שבמשך שבע שנים לא שמעתי שום הערות אלא שבחים. אחרי שהבינה שלא תהיה שרה, פתאום טענה שאנחנו לא מקדמים מהלכים חברתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן ושר האוצר.
    23/05/2016 15:29
    זולטן
  1. קשה לי להבין מדוע ראש הממשלה לא כופה על כחלון להפסיק “לשים רגליים” לענין הסדרת הפנסיות. הבעיה נובעת כנראה מרצונו של כחלון לקבל א ת תיק הביטחון , ובינתיים כחלון משחק את ה “אין לי” כאילו זה כספו. על נתניהו לאלץ אותו ללא פחד–כחלון לא יעזוב את הקואליציה אפילו אם ישלמו לו.