יו”ר ועד מירון: ‘דרך המהדרין’ פרטית שלנו. בדרך לרשב”י יעברו רק גברים

מרדכי הלפרין תוקף את הודעת היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת ומודיע: "גם בית המשפט העליון לא יוכל לפגוע בזכותנו הקניינית בניגוד לחוק" • "אנחנו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים בכל אמצעי התקשורת"
יוני גרין
י"ד אייר התשע"ו / 22.05.2016 18:47

הקרב על ‘דרך המהדרין’ במירון: יו”ר ועד מירון, הרב מרדכי הלפרין, שיגר היום (ראשון) מכתב אל היועץ המשפטי של המשרד לענייני דת, בו הוא תוקף את הודעתו, כפי ששוגרה אל נציגות ‘מרכז צדק לנשים’, לפיה נשים יוכלו לצעוד ב’דרך המהדרין’ בל”ג בעומר במירון – ומודיע: “זו דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי ראשי לעבור בה”.

במכתבו כותב הלפרין לעו”ד ישראל פת: “שמענו וראינו בתקשורת הצהרות שלך לפיהם יותר מעבר נשים בדרך המהדרין לציון הרשב”י זי”ע במירון.

“הננו להודיעך כי דרך זו אינה סטטוטרית, היא דרך פרטית.. גם בית המשפט העליון לא יוכל לפגוע בזכותנו הקניינית בניגוד לחוק.

“לפיכך אנחנו מודיעים לך כי בדרך זו יעברו רק גברים והננו דורשים את התנצלותך והבהרת הדברים בכל אמצעי התקשורת”.

הלפרין, מירון, דרך מהדרין

קודם לכן היום פורסם המכתב ששיגר המשרד לענייני דת ל’מרכז צדק לנשים’, בו מצהיר המשרד כי גם ‘דרך המהדרין’ העולה אל ציון הרשב”י במירון תהיה פתוחה בל”ג בעומר למעבר נשים.

המכתב, עליו חתום עו”ד ישראל פת, היועץ המשפטי של המשרד, נשלח בעקבות פניה של נציגות ‘מרכז צדק לנשים’, שטענו כי קיים איסור הפרדה במרחב הציבורי.

נציגות ה’מרכז צדק לנשים’ דרשו כי ‘דרך המהדרין’ במירון, שנסללה עבור העולים שאינם מעוניינים לעלות בל”ג בעומר אל הציון בדרך הראשית והמעורבת  – תשמש את כלל הציבור, כולל נשים.

עו”ד ישראל פת כתב במכתבו כי “דרך המלך העולה אל לקבר רשב”י, שהיא הדרך הראויה, הנוחה והקצרה ביותר, משמשת את כלל הציבור ואין בה כל הדרה של נשים”.

היועץ המשפטי מתייחס גם ל’דרך המהדרין’ – וכותב: “כפי שנמסר לנו על ידי הנהלת המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, האמונה על ניהול אירועי ל”ג בעומר,  אין ולא תהיה כל מניעה של גישת נשים לדרך זו, והיא פתוחה לכל דכפין”.

היועץ מוסיף וכותב: “כמו כן, יצוין במפורש על גבי הדרך כי היא פתוחה לכל המעוניין”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בשביל מה לתת להם הצומי החולני שלהם?
    22/05/2016 19:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מישהי תתעקש לעלות במהרדין? וגם אם תימצא איזה רפורמית משוגעת למי זה יפריע, היעקר אצלם שידברו עליהם! ואסור לפרגן להם את זה.

  2. זעזוע
    23/05/2016 01:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. דרך מהדרין במירון זו דרך פרטית בבעלותנו ורק אנחנו נקבע מי ראשי לעבור בה. כי בדרך זו יעברו רק גברים. ‘דרך המהדרין’ פרטית שלנו ובדרך מהדרין לרשב”י יעברו רק גברים ולא כל הפרוצות הלבושות כזונות. רק גפני מוזס ומקלב רוצים תרובות אצל רשב”י כי הם כופרים והם מחזקים גזירת גיוס השמד נגד דעת נדולי ישראל. דרך מהדרין הוקמה לפני מספר שנים בצד הדרך העולה מירון, כמה עשרות מטרים משער הכניסה הראשי ליישוב מירון וזה אך ורק לגברים בס”ד.