מנכ”ל מלון המלך דוד דרש מנגנים בלהקה: הסירו את הכיפות והציציות

נגנים ב'להקת ענבלים', שהוזמנה להופיע בפני העובדים הערבים של מלון 'המלך דוד' בירושלים, נדרשו להסיר את הכיפות ולהכניס את הציציות אל תוך המכנסיים • מנהל הלהקה סירב • מנכ"ל המלון: "אמרתי 'חבר'לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר'ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני?" • ח"כ ניסן סלומינסקי: "קורא לכל הגופים לנתק כל קשר עסקי עם המלון"
קובי פינדרוס
י"ד אייר התשע"ו / 22.05.2016 16:30

הדרת כיפות וציציות: הרכב מוזיקלי שהוזמן להופיע בפני עובדי מלון המלך דוד, נדרש להסיר את כיפותיו וציציותיו. כך נחשף בגלי צה”ל.

ההרכב, להקת ענבלים, הוזמנה להופיע לפני העובדים שברובם ערבים, ומשכך תכננה לנגן בעיקר שירים של אום כולתום ופאריד אל אטרש.

אלא שחצי שעה לפני ההופעה, ההפקה גילתה ששניים מהנגנים הם חובשי כיפה. דרישת ההפקה הייתה ברורה: שהנגנים יורידו את הכיפות “כי זה פוגע ברגשות העובדים הערבים”.

דווקא מנהל הלהקה, חילוני בשם נעם כהן, שאינו חובש כיפה, סירב להורות לנגנים שלו להוריד את הכיפות, ובסוף הציע פשרה – שיחבשו כובעים. הם הביאו כובעי קסקט וכל הנגנים חבשו אותם על הראש והתחילו בהופעה.

אך הפרשה לא הסתיימה.

על פי הדיווח, חצי שעה אחרי שההופעה החלה הגיע טלפון נוסף למנהל הלהקה, כשבהנהלת המלון זיהו כי לאחד הנגנים רואים את הציציות, וביקשו שיכניס אותן פנימה אל תוך המכנסיים.

עבור מנהל הלהקה זה כבר היה יותר מדי ובסיום ההופעה עלה לדבר עם הנהלת המלון.

בהקלטה משיחה בין מנהל הלהקה למנכ”ל המלון, נשמע המנכ”ל חיים שקדי אומר: “אני לא מתבייש במה שאני אומר כי מה שאני אומר זאת האמת. אני דרשתי להקה ערבית להערב. באתי למטה וראיתי חבר’ה עם כיפות. אמרתי ‘חבר’לה, לאוכלוסייה ערבית אתם מביאים חבר’ה עם כיפות? זה נשמע הגיוני? לאירוע לכבוד המוסלמים לעשות להם דווקא?'”

מנהל הלהקה השיב לו: “למה זה דווקא? מה דווקא בזה?” – וחשב המלון הצטרף לשיחה ואמר: “אני אגיד לך מה, אתה גר באותה מדינה שבה אני חי, זה נובע מתוך רצון לכבד סוג מסוים של אוכלוסייה”.

ח״כ ניסן סלומינסקי יו״ר ועדת החוקה אמר לחרדים 10 בתגובה לפרסום: “הדרישה להסתרת ציציות וכיפות מלהקה שהוזמנה לנגן במלון המלך דוד הינה שערורייה שאין כדוגמתה.

“בנוסף להיותה עברה על החוק, היא פגיעה בוטה וקשה באושיות המדינה כהגדרתה ‘מדינה יהודית ודמוקרטית’, כל זאת במלון שהמדינה פועלת בו באירועים הרשמיים. אני קורא לכל הגופים לנתק כל קשר עסקי עם המלון באם יתמיד בגישתו המבישה והפוגענית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות