הרבי מסאטמר תקף הפצת הסרטון של מנהל הת”ת: לא לפעול לבד

הרבי מסאטמר כינס בשבת אסיפה מיוחדת והתייחס להפצת הסרטון בו תועד מנהל התלמוד תורה מתעלל בילד - וחקירת ה-FBI • הבהיר כי ימנה ראש קהל וסגנים חדשים והורה להישמע להם
יוסף גרינבוים
י"ד אייר התשע"ו / 22.05.2016 08:51

בדרשה מיוחדת שנשא האדמו”ר מסאטמר בשבת אחר הצהרים בפני אלפי חסידים שהתכנסו בהיכל בית המדרש הגדול בקריית יואל, התייחס האדמו”ר למינוי ראש הקהל חדש, ולסערה שהתעוררה בעקבות פרסום סרטון הווידאו בו נראה מה שנחזה כהתעללות מצד מורה בתלמוד תורה המקומי באחד הילדים ופתיחת חקירה פדרלית על ידי הבולשת האמריקנית.

על האסיפה הכריז האדמו”ר בעקבות מותם הטראגי של ראש הקהל, הנגיד הרה”ח רבי יצחק רוזנברג ז”ל והרה”ח רבי חיים פרנס ז”ל שטבעו בשבוע שעבר בחוף במיאמי ביץ’.

תחילה הכריז האדמו”ר כי ימנה ראש קהל חדש וסגנים, וכי הוא דורש מכל החסידים לשמוע להם ולקבל את החלטותיהם. האדמו”ר הזכיר כי לאחר השואה נוצרה מחלוקת על ראשות הקהילה ואנשים מתוך החסידות תקפו את הממונים – ואז הבהיר דודו, האדמו”ר בעל ה’דברי יואל’ זצ”ל, כי יש להישמע לכל ההוראות של ראשי הקהילה.

לאחר מכן התייחס האדמו”ר לפרשת הסרטון ולכך שכיום התקשורת מדווחת על כל דבר שמתרחש ונאמר. “גם עכשיו כשאני מדבר”, אמר האדמו”ר, “אני לוקח בחשבון שאולי גם בשבת מקליטים אותי ומעבירים לתקשורת. אני לא אאריך בגלל שאיני רוצה שהסוכנים של ה-FBI יבקרו מחר אצלי, אבל אספר סיפור אחר”.

לאור כך התייחס האדמו”ר לפרשה ברמז: “היה מלמד שחשד במנהל של המוסד החינוכי בו עבד שהוא לא קורא קריאת שמע בזמנה. בעקבות כך הוא התקין מצלמות נסתרות בביתו של המנהל, כדי להוכיח שהוא אכן אינו קורא קריאת שמע בזמן, אולם לא דיווח על כך להנהלה.

“לאחר מכן כשהסרטון דלף החוצה לרשות הרבים זה הגיע אל ‘מלאכי החבלה’, החלה חקירה, וזה הגיע עד כדי כך שכל הילדים בתלמוד תורה חשו חרדות ופחדים מה יקרה…”

האדמו”ר תקף ברמז את מי שפעלו על דעת עצמם והתקינו את המצלמות, ואמר כי במקרה של חשד כלפי מישהו, יש לפעול רק בהתייעצות עם הגורמים המוסמכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות