“הכתים את הרבנים”: 45 חודשי מאסר לחרדי שביצע מעשים חמורים

שמעון עמר, חרדי מאופקים, התחזה למקובל וביצע מעשים חמורים בנערות, חלקן קטינות, תוך שצייר את עברותיו כחלק מההליך הטיפולי • השופט: "הפגיעה קשורה לא רק במתלוננות כי אם מכתימה ציבור שלם של רבנים ואנשי דת העושים מלאכה חשובה של ייעוץ רוחני אמיתי לאנשים נזקקים"
חיים טוויל
י"ב אייר התשע"ו / 20.05.2016 00:33

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על שמעון עמר, בן 36 תושב אופקים, 45 חודשי מאסר בפועל, בגין שורה של מעשים חמורים שביצע בנערות, חלקן קטינות, תוך שהוא מתחזה למקובל השולט ברזי הקבלה, ומצייר את עברותיו כחלק מההליך הטיפולי.

השופט קיבל את ההסדר שסוכם בין הפרקליטות לפרקליטו של עמר, אב לשישה, אך העביר ביקורת על קולת העונש שסיכמו הצדדים.

“ההסדר אליו הגיעו הצדדים הוא הסדר שמקל עם הנאשם. נדמה שההסדר נמצא ברף התחתון של מתחם הענישה ההולם”, אמר השופט.

השופט פסק גם פיצוי אותו ישלם עמר למתלוננות על סך של 15 אלף שקלים לאחת המתלוננות, ו-7,500 שקלים לשתיים האחרות.

“הנאשם ביצע שורה ארוכה של עבירות חמורות ומכוערות כלפי מספר מתלוננות צעירות. אין צורך להכביר מילים אודות הפגיעה שנגרמה למתלוננות, ולטעמי הפגיעה אף לא קשורה רק במתלוננות כי אם מכתימה ציבור שלם של רבנים ואנשי דת אשר עושים מלאכה חשובה של ייעוץ רוחני אמיתי לאנשים הזקוקים לכך”, אמר השופט.

נציגת הפרקליטות, עורכת הדין דבורה מזור, הסבירה כי הסיבה להסדר המקל נעוצה, בין היתר, בכך שהוא מייתר את שמיעת העדות של שלושת המתלוננות – “עדות שאני בטוחה שלא הייתה קלה להן, ולכן סברנו שלמרות שההסדר מקל, אנחנו מאמצים אותו”.

מעצרו של עמר בוצע לאחר שכמה נשים הגיעו לתחנת המשטרה המקומית וסיפרו כי בעת שהיו נערות הגיעו להתייעץ עם מי שהן הגדירו “רב הקהילה”.

לפי כתב האישום, דרך הפעולה של הנאשם הייתה לקשור רגשית את המתלוננת אליו, להפוך אותו לחלק משמעותי בחייהן, ולאחר מכן לנצל את הקשר כדי לבצע מעשים חמורים.

במסגרת מצג השווא כמקובל, הרצה הנאשם שיעורי דת במקומות שונים באופקים ונתן יעוץ הלכתי, אישי ונפשי בבתי הכנסת באופקים, לרבות בעזרת הנשים.

מפגשי הייעוץ התקיימו בדרך כלל ללא נוכחות של אנשים נוספים, מלבד הנאשם והאדם שהגיע להתייעץ עימו.

הנאשם, במועדים ובהזדמנויות שונות ורבות, ניצל את יחסי האמון בינו לבין נשים ונערות דתיות, ביניהן קטינות, אשר הגיעו אליו ליעוץ דתי ונפשי, ואשר פיתחו כלפיו תלות נפשית, וביצע בחלקן מעשים חמורים.

הנאשם הציג בפני המתלוננות מצג שווא, לפיו מגע מותר על פי ההלכה היהודית וכי המגע בינו לבינן נועד להרגיע ולחזק אותן סביב הקשיים בחייהן, וכן כדי למנוע מהן להתקשר עם בנים אחרים.

כמו כן, במחשבו הנייד של הנאשם נמצאו סרטונים ותמונות, המתעדים מעשי תועבה, בהן בין היתר של קטינים.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בולשיט גמור
    20/05/2016 09:35
    חיים
  1. הרב עמר קיבל בפועל רק שנה וחודש (24 חודשים, מתוכם ריצה 4 במעצר, ועוד 7 שירדו על התנהגות טובה), וזאת במסגרת “גישור” שנערך, כאשר הוא ויתר על המאבק להוכיח את חפותו. הוא לא הורשע ולא היתה עיסקת טיעון.

    אגב הוא לא “התחזה למקובל” אלא נראה אברך פשוט לגמרי, ובושה שאתם יורדים לרמות כאלה של שקרים המתאימים לאתר חילוני.

    • ענבל   20/05/2016 15:54

      כל מילה שכתבת נכונה.
      הבעיה בקהילה החרדית שהם חרדים מעצמם, שמעון אמר הוא רב לכל דבר ועיניין זו מזימה של קהילה אשכנזית שפוחדת מהחוזק הספרדי יתרה מזו אם שמעון עמר היה אשם והייתה הוכחה הקטנה ביותר נגדו הוא היה מקבל עונש של מינימום שמונה שנים
      אם רוצים לצטט את השופט נא לדייק בפרטים.
      לא נחתמה עסקת טיעון ולא נעליים זה גישור של השופט ולא בבית משפט המחוזי אלא בבית משפט השלום.
      שמעון עמר חף מפשע!!!

  2. דייי!!!איכס
    22/05/2016 06:43
    בבאבטטא
  3. מלחמות היהודים נגמרות בצרות.. האדם ענינו להיות טוב ולהודות ל ה , כל השאר זה ג׳יפה… אנשים שוכחים שעש גהנום והוא חם מאוד צאוד. יסורים לא הגמרים וקשים מנשוא.
    ואחר כך הבושה הניצחית….
    בפרט לאשכנזים עם האף למעלה על ספרדים ושאר אנשי הגאוה והמחלוקת מכח זרם….

  4. דין אחד
    22/05/2016 11:46
    חיים כהן
  5. אני מקווה כח גם את המשגיח הליטאי תפרסמו בבוא העת

  6. נמאס כבר מהתחפושות כל יום פורים
    21/06/2016 15:57
    צדק
  7. אני ראיתי אותו ,וזה נוכל במלוא מובן המילה אין מה להוסיף אם הוא הודה על חלק מהדברים. כי למזלו הרב המתלוננות הסכימו להגיע לעסקת טיעון בכדי לא להיחשף.
    אבל אל דאגה יש דין שמיים כול אחד בעיטו ובזמנו (וגם אני) ייתן את הדין ושום עורך דין ובטח שלא כסף יצילו אותו. צדק צדק תרדוף.