37% מעדיפים ממשלה עם ליברמן לעומת 24% שרוצים עם בוז’י הרצוג

סקר שנערך עבור חדשות 2 מציג: פער קטן של 3% בלבד לטובת משה בוגי יעלון בשאלה מי עדיף כשר הביטחון • סקר חדשות 10: למעלה ממחצית הציבור מאמינים שיעלון מתאים יותר • האם שלי יחימוביץ ביקשה להתמנות לשרה? 35% אמרו כי הם מאמינים לה, רק 18% תומכים בגרסת הרצוג
נחמן גור
י"ב אייר התשע"ו / 19.05.2016 22:04

על רקע המשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על הצטרפותו לממשלה, המתקרב לסיום, נראה שרוב הציבור בישראל תומך במהלך.

מסקר שנערך עבור חדשות 2 על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר ‘מדגם’ עולה גם עוד כי יש פער קטן של 3% בלבד לטובת יעלון בשאלה מי עדיף כשר הביטחון.

על השאלה “את מי אתה מעדיף כשר ביטחון?” השיבו 38% מהמשתתפים בסקר כי יעדיפו את משה יעלון ו-35% השיבו כי יעדיפו את אביגדור ליברמן בתפקיד היוקרתי.

השאלה השנייה בסקר הייתה: “איזו ממשלה מבין השתיים אתה מעדיף: ממשלה בראשות נתניהו עם המחנה הציוני או ממשלה בראשות נתניהו עם ישראל ביתנו?”

רק 24% מהנשאלים העדיפו ממשלת אחדות עם הרצוג לעומת 37% שהשיבו כי יעדיפו שישראל ביתנו תצטרף לממשלת נתניהו.

32% מהנשאלים השיבו כי לא היו רוצים אף אחת מהממשלות האלו.

הסקר של מכון ‘מדגם’, שפורסם במהדורה המרכזית של חדשות 2,  נערך בקרב 502 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה, עם טעות דגימה מירבית 4.4% ± ונערך בראיונות טלפונים בשילוב עם ראיונות באינטרנט.

בסקר שפורסם במהדורה של חדשות 10 עולה תוצאה שונה: רוב מוחלט של הציבור היהודי והערבי בישראל – 52% – אינו תומך במינוי של אביגדור ליברמן לשר הביטחון במקומו של משה (בוגי) יעלון.  בסקר זה רק 32% מקרב הנשאלים הביעו תמיכה במינויו  לתפקיד. קרוב לשליש השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

כשנשאלו המשתתפים בסקר בנוגע להתאמתם של יעלון וליברמן לתפקיד שר הביטחון, רוב מוחלט של 51% רואים ביעלון כאדם המתאים מבין השניים לתפקיד, בעוד ליברמן נתפס כמתאים לתפקיד שר הביטחון בעיניהם של 27% מהנשאלים. גם במקרה זה, חלק נרחב מהציבור אמר כי אינו יודע להכריע בין השניים.

הסקר ביקש לבחון גם את עמדות הציבור בנוגע ליחסים בין יו”ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, וקודמתו בראשות מפלגת העבודה, ח”כ שלי יחימוביץ’, בעקבות המתקפה של הרצוג והכחשותיה של יחימוביץ’ כי ביקשה להתמנות לשרה.

על פי הסקר, 35% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים יותר ליחימוביץ’, בעוד הרצוג נתפס כפחות אמין וזוכה לתמיכה של 18% בגרסתו. הרוב – 47% – השיבו כי הם לא יודעים להכריע למי להאמין.

סקר חדשות 10 שנעשׂה באמצעות פרויקט המדגם בראשות הד”ר אריאל איילון ומכון STAT NET בראשות הד”ר יוסף מקלודה, בפיקוח הפרופ’ קמיל פוקס. הסקר נערך הבוקר וכלל 611 נשאלים, מהם 497 מהאוכלוסייה היהודית ו-114 מהמגזר הערבי. אחוז הסטייה – 4.1%.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות