“ליברמן הוא מהיחידים שעוד יכול לגרום להתגעגע לכישלונות של בוגי”

אריה ריבקינד
|
י"א אייר התשע"ו / 19.05.2016 10:15
ראשי מפלגת ‘עוצמה יהודית’ תוקפים את השמחה בימין על מינוי ליברמן לשר ביטחון • מרזל: “הפעם אני מסכים עם בני בגין” • ד”ר מיכאל בן ארי: ליברמן? רק דיבורים ונזק! • עו”ד איתמר בן גביר: “ליברמן תמיד מזכיר לי את אריק שרון”

ראשי מפלגת ‘עוצמה יהודית’ – עו”ד איתמר בן גביר, ד”ר מיכאל בן ארי וברוך מרזל – מותחים (חמישי) ביקורת על צהלות השמחה בימין לקראת מינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לתפקיד שר הביטחון.

ברוך מרזל הגיב בשרשרת ציוצים: “ליברמן הוא מהיחידים שעוד יכול לגרום לנו להתגעגע לכישלונות של בוגי. אני במקום החייל אלאור לא הייתי ממהר לחגוג… ליברמן היחידי שיכול לגרום לנו להתגעגע לנפל בוגי יעלון”. וגם: “למרות השמחה במידה ובוגי עוזב את שר הביטחון, הפעם אני מסכים עם בני בגין”.

ד”ר מיכאל בן ארי צייץ: “מישהו יכול לספר משהו טוב שליברמן עשה, כשהיה אחד מהאישים המרכזיים בממשלות ישראל? רק דיבורים ונזק! (זוכרים את אהרונוביץ)”.

גם איתמר בן גביר תוקף, בשיחה עם ערוץ 7, את השמחה בימין: “ליברמן כיהן כשר חוץ של מדינת ישראל במשך שנים רבות ולא זכור אפילו מעשה אחד שעשה שיוכיח את האג’נדה הימנית שלו מלבד הצהרות שלא היה בהם כל ממש. יתרה מזאת, ליברמן החזיק את ההגה גם על משרדים חשובים כמו ביטחון הפנים וגם שם ראינו אפס מעשים ובעיקר דיבורים”.

לדבריו, “הסכנה היום גדולה פי כמה כאשר ליברמן יבקש להוכיח לכל המתקיפים אותו כי הוא אדם פרגמטי ואצל ליברמן מדובר בנוהל קבוע: הוא מותקף, נלחץ ואז מנסה לאגף משמאל. ליברמן תמיד מזכיר לי את אריק שרון ואני מקווה שלא נגלה שזה גם המודל לחיקוי שלו”.

יחד עם כל האמור אומר בן גביר כי יש סיבה אחת למסיבה והיא הדחתו הצפויה של שר הביטחון משה יעלון, “בוגי עשה נזק אדיר להתיישבות, רדף מאחזים, לא נתן גב לחיילים, ובסופה של כהונתו אף  גיבה ביטויים המשווים את הצעירים החלוצים מהגבעות לנאצים – יש כאן מסר חשוב ביותר שכל שר יצטרך לזכור לפני שהוא מפנה עורף לבוחריו ולמי שהביא אותו לתפקידו” .