ליברמן הצהיר: מוכן להתפשר עם החרדים – והוזמן לפגישה עם ביבי

לא פוסל הצטרפות: "מעולם לא פסלנו כניסה, אבל בתנאים שלנו. אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית - זו הצעה רצינית, ויש על מה לדבר" • על החרדים: "ברור שאנו לא יכולים לקבל מאה אחוז מהדרישות שלנו" • לאחר ההצהרה: נתניהו הזמין את ליברמן לשיחת מו"מ ראשונה
נחמן גור
י' אייר התשע"ו / 18.05.2016 12:48

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין בצהרים (רביעי) לפגישה את ח”כ אביגדור ליברמן, כדי לפתוח עמו במשא ומתן על צירוף ישראל ביתנו לקואליציה.

השניים ייפגשו בשעה 16:00 אחר הצהרים. תהיה זו פגישה משמעותית ראשונה בין השניים, לאחר שבמהלך השנה האחרונה לא חדל ליברמן לתקוף את נגד ראש הממשלה ומדיניות ממשלתו.

הזמנת ראש הממשלה הגיעה לאחר שיו”ר ישראל ביתנו כינס הבוקר מסיבת עיתונאים בחדר סיעתו במשכן הכנסת, ולא פסל הצטרפות לקואליציה.

במסיבת העיתונאים טען ליברמן כי עד כה לא קיבל הצעה רשמית להצטרפות לממשלה. ”הציעו לנו בהקמת הממשלה שני תיקים גדולים וסירבנו. מעולם לא פסלנו כניסה לממשלה אבל בתנאים שלנו”, אמר ליברמן.

לדבריו, לא הוצע למפלגתו לקבל את משרד הביטחון ולקדם חקיקת עונש מוות למחבלים. ”אנחנו לא שמענו הצעה כזו. יש הרבה מתווכים מטעם עצמם והרבה אנשים טובים שמגיעים כל יום.

“אם זה נכון שהוצע ביטחון, עונש מוות ורפורמה פנסיונית – זו הצעה רצינית, בהחלט מכובדת, ויש על מה לדבר. אם יתקשרו ויעבירו מסר ישיר על בסיס כל מה ששמענו בתקשורת ולא רק הדלפות בעילום שם שבאות להלבין את כניסת מפלגת העבודה, אז יש על מה לדבר. אבל אנחנו לא נדבר במשא ומתן באישון לילה ודילים באפלה”.

ליברמן  ציין במסיבת העיתונאים: ”ראש הממשלה מכיר את הטלפון שלי. לא פסלנו שום דבר אבל שיהיה רציני. ראש הממשלה לא התקשר אלי. התנאים שלנו ברורים וידועים”.

ליברמן התייחס גם לעובדה שהקואליציה מורכבת גם ממפלגות חרדיות: “לנו ברור שאנחנו לא יכולים לקבל מאה אחוז מהדרישות שלנו, אבל חייבים משהו סביר. לגבי דת ומדינה – העמדות שלנו ברורות. אנחנו מדברים על דברים סבירים, על רצון טוב – אם הוא קיים”.

כשנשאל על יחסיו האישיים עם נתניהו, השיב: “שום דבר לא אישי ולא פרסונלי. עם כל המשקעים והאווירה הלא טובה במישור האישי, אני יכול להגיד לפחות לעצמי שבסופו של דבר תמיד פעלנו לגופו של עניין לטובת המדינה. אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר”.

שר הקליטה וירושלים זאב אלקין הגיב על דברי ליברמן: ״אני קורא לראש הממשלה לבדוק ברצינות את אפשרות הרחבת הממשלה במשא ומתן מואץ עם ישראל ביתנו. עדיף לבנות ממשלה יציבה של המחנה הלאומי בהתאם למה שהבטחנו לבוחר, מאשר ללכת להקמת ממשלת אחדות מדומה, שלא תהיה יציבה וגם תפגע בליכוד ובמחנה הלאומי ובכלל באימון הציבור הישראלי במערכת הפוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות