בזכות מפגש אקראי במחסום בשומרון יהודיה וילדיה חולצו מהכפר הערבי

בית שורץ נחשים ועקרבים ומסכת של התעללויות מצד בני המשפחה הערבים היו חלק מחייה של ע' בכפר • מפגש אקראי עם חיילת במחסום, שעירבה את 'יד לאחים' - חילץ את האשה וילדיה מהגהינום
נחמן גור
י' אייר התשע"ו / 17.05.2016 22:53

מבצע מיוחד של יד לאחים הגיע לסיומו בשבוע שעבר עם חילוצם בשלום של אם יהודייה ושלושה ילדים. החילוץ סגר מעגל שהחל לפני 15 שנים, שברובן המכריע משוכנעת הייתה גיבורת הפרשייה כי אין לה כל סיכוי להצלה.

זה החל, כאמור, לפני כ-15 שנים כשהערבי הצעיר עבד בישראל כשוהה בלתי חוקי. הוא נישא לע’ והשנים גרו לסירוגין בישראל ובכפר בשומרון שנמצא בשטחי הרש”פ.

כשהיה הצעיר נעצר על ידי המשטרה בגלל היותו שב”ח ומוחזר לשטחי יו”ש, היו עוברים בני הזוג להתגורר עם משפחתו בכפר ברשות הפלסטינית. לאחר זמן מה הם היו חוזרים שוב לישראל, וחוזר חלילה. לפני כעשר שנים נולד בנם הגדול ובמרוצת השנים נולדו לזוג שני ילדים נוספים.

ההבטחות הגדולות שהורעפו על ע’ לפני החתונה פינו את מקומן מהר מאוד לאכזבה מרה. בעלה היה יוצא מהבית לתקופות ארוכות של כמה חודשים בעוד היא נותרת נעולה בבית וללא כל עבודה. כשהיה חוזר הביתה לאחר תקופה ארוכה היו החיים עמו קשים ורוויי אלימות.

לפני חודשים אחדים עברה ע’ באחד המחסומים בשומרון. חיילת שבדקה את תעודת הזהות שלה וזיהתה את השם הישראלי שלה, שאלה אותה איך היא חיה במקום כזה והאם טוב לה. ע’ הודתה ואמרה מיד שמאוד לא טוב לה אבל היא לא יודעת מה לעשות ומבקשת שהחיילת תעזור לה. היא מסרה לחיילת את מספר הטלפון שלה וזו יצרה קשר עם ארגון יד לאחים, שפנה מיד לע’ והדרך החוצה מהכפר ומחייה הקודמים החלה להיסלל.

בשיחות חשאיות שקיימה עם העובדת הסוציאלית של יד לאחים, גוללה ע’ את מסכת הסבל שהיא חווה מבעלה, כמו מצד בני משפחתו שהתעללו בה וירדו לחייה כיהודייה לא מוצלחת שנקלעה לחייהם. היא הוסיפה ותיארה את התנאים הגרועים בבית שהיה שורץ עקרבים ונחשים. מעבר לכך, הוסיפה, החלה לחשוש לחייה, שכן זהותה היהודית הלכה ונחשפה לכל התושבים בכפר.

בשבוע שעבר, יצא החילוץ המורכב אל הפועל בהצלחה, ורק כשע’ וילדיה היו במקום מבטחים ובתוך שטחי ישראל, הסיע אותם רכב החילוץ של יד לאחים לתחנת המשטרה להגשת תלונה נגד הבעל הערבי על אלימות קשה. לאחר מכן הם הוסעו לדירת המסתור שהוכנה מראש, שם המתינה להם ארוחה חמה ומרגיעה.

במקביל, הבעל הערבי הגיע לתחנת המשטרה הקרובה כדי לדווח על היעדרות אשתו וילדיו, והיומנאי שהזין את פרטיו במערכת, הופתע לראות שהוא נדרש לחקירה. על אתר הוא נעצר, והובא לבית משפט להארכת מעצרו ולהמשך חקירה בעניין.

בימים אלו עושים ילדיה של ע’ את צעדיהם הראשונים בעולם היהדות, כשהם מלווים בידי החונכים המסורים והמקצועיים של יד לאחים, בתקווה כי בעתיד הקרוב, וכשיסור מעל הפרק כל חשש, תוכל ע’ להשתלב בעבודה הולמת ולהתחיל את חייה מחדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות