עוד חוק של לפיד יוצא מספר החוקים: לימודי הליבה יבוטלו

חוק נוסף של 'יש עתיד' מהממשלה הקודמת יבוטל במסגרת ההסכם הקואליציוני כבר לאחר הפגרה: חובת לימודי ליבה בישיבות הקטנות החרדיות • יש עתיד: "ביטול החוק זאת פגיעה קשה, קודם כל בציבור החרדי"
דוד ליבוביץ
ט' אייר התשע"ו / 17.05.2016 00:14

חוקי לפיד נעלמים והולכים: במסגרת ההסכמים הקואליציוניים מיד לאחר הפגרה יביאו המפלגות החרדיות לוועדת שרים לחקיקה את ביטול חוק לימודי הליבה שנחקק בקדנציה הקודמת בהובלת יש עתיד.

חוק לימודי הליבה קבע כי ישיבות קטנות בחינוך העל-יסודי שלא ילמדו ליבה יספגו קיצוץ תקציב של כ-35% בתקציבן, מתוך מטרה לדרבן לימודי ליבה (בין השאר אנגלית ומתמטיקה). החוק, שכבר מיושם, עשוי להתבטל כאמור כבר בחודש הקרוב.

בחדשות 2 דווח כי חברי הכנסת החרדים יגישו הצעת חוק הקובעת כי החוק יתבטל, כחלק מההסכם הקואליציוני שקבע כי החקיקה בענייני דת ומדינה מתקופת לפיד ו”יש עתיד” תבוטל, כמו שבוטל חוק השוויון בנטל וחוק נהרי שעסק בתקצוב המערכת החרדית.

על פי ההערכה החוק יזכה לרוב, שכן כאמור הוא מעוגן בהסכמים הקואליציוניים.

ממפלגת “יש עתיד” נמסר בתגובה לדיווח: “ביטול החוק זאת פגיעה קשה, קודם כל בציבור החרדי. ‘יש עתיד’ פועלת לשילוב החרדים בחברה ובשוק התעסוקה. למדינה יש חובה לדאוג לכל האזרחים שלה לכלים הנכונים כדי שהם יוכלו לפרנס את משפחתם בכבוד ולא להיות נתונים לחסדים ושירותי רווחה.

“מיום היווסדה הממשלה הזאת עסוקה בביטול העשייה של ‘יש עתיד’. השוויון בנטל, הקטנת הממשלה, חוק נהרי, כולם חוקים שמטרתם לדאוג להגברת השוויון בחברה ומניעת בזבוז של כספי האזרחים. אנחנו ניאבק בזה בכל כוחנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פלסטלינה.
    17/05/2016 22:28
    שלהבת
  1. דמוקרטיה נתונה בידי הסכמים במקום להצבעות חוק בלבד.