אקדח מול חרדי והאדמה לא רעדה

נבחרי הציבור אמורים לגנות כל גילוי של אלימות כלפי איש חרדי, להרעיש עולמות ולהבהיר: שוטר יהודי לא יכוון במדינת היהודים נשק חם לעבר חרדי. יהיה מי שיהיה. גם אם האיש אינו מהמחנה שלנו • ועדיין לא מאוחר
ט' אייר התשע"ו / 17.05.2016 08:42

אמש, במהלך הפגנת מחאה של חרדים בירושלים שלף שוטר מג”ב אקדח, נשק חם, וכיוון לעבר מפגינים.

והאדמה לא רעדה.

שוב: שוטר יהודי שלף אקדח וכיוון אותו לעבר מפגין חרדי. שוטרים אחרים בעטו באכזריות במפגינים שהיו שרועים על המדרכה. 

ומה קרה? קול דמה דקה.

הסרטון שתיעד את הרגע הנורא הזה כבר הועבר לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים, אבל נציגי הציבור החרדי – שותקים.

מעיתונאים בתקשורת החילונית למדתי שניסיונות לקבל תגובה מח”כים חרדים נתקלו בחומת שתיקה. אז החלטתי לנסות בעצמי. פניתי אל ח”כי יהדות התורה, בבקשה לקבל תגובה על האירוע המביש.

מה יצא מהניסיון? כלום. שתיקה רועמת.

תחילה אבהיר: השקפת עולמי רחוקה מאוד מהשקפת עולמם של המפגינים.

לפי השקפתי, המבוססת על דעת תורה של גדולי ישראל אליהם אני משתייכת, אין טעם ‘לשבור כלים’ ויש לעשות הכול כדי לחיות, גם אם קשה, בתוככי הגלות שנכפתה עלינו במדינת היהודים. זו לא המדינה עליה חלמנו, היא לא ממש מתנהלת ברוח ישראל סבא, אבל זה מה שיש. בתוך הגבולות הללו צריך לדעת לחיות.

אני מבינה את חברי הכנסת החוששים להתבטא בגנות השוטרים האלימים. בליבם פנימה הם כועסים, כמוני, על המפגינים. שהרי בעצם קיום הפגנות המחאה, יש משום ערעור על פעילותם של הח”כים החרדים, שהקיזו דם כדי להשיג חוק גיוס מרוכך, כזה שלא באמת יוציא בכוח לומדי תורה מהסטנדרים. 

המפגינים, בעצם, אינם מפגינים מול השוטרים, אלא מתריסים כנגד מנהיגי הציבור החרדי – אדמו”רים חסידיים וגדולי תורה ליטאיים.

הם אומרים: לא נתייצב בלשכת הגיוס. למרות כל ההסדרים שבוצעו בבקו”ם, נעדיף לאייש את בתי הכלא הצבאיים. זו גישה שמזיקה, בסופו של יום, לכולנו. לכל מי שרוצים בכנות שבחורי הישיבות יוכלו לשבת וללמוד.

גם ההפגנות עצמן, המונעות מתוך אמונה לוהטת בצדקת דרכם ההשקפתית, גולשות לפסים של התנהגות בלתי הולמת. יש אמנם בין המפגינים רבים העושים זאת בלהט האמונה, אך יש רבים, רבים מאוד, שמתנהלים בצורה שאין בינה לבין רוח ההלכה והיהדות דבר וחצי דבר.

ולמרות כל זאת, המפגינים, גם אם הם טועים, הם אחינו. בשר מבשרינו.

 השוטר ששלף את האקדח, אינו מבחין בין חובש כיפה ‘שונא’ לחובש כיפה ‘מחבל’; בין איש נטורי קרתא לאיש דגל התורה.

הוא כיוון נשק חם לעבר חרדי.

הגינוי על שליפת אקדח מול חרדי הוא לא רק משום שהיום זה ‘הם’, ומחר זה עלול להתרחש מול אנשים ‘שלנו’.

מטרתו לומר: אנחנו, שאמונים על צעידה לאורם של גדולי ישראל, אנשים הגונים. אנו מגנים כל גילוי של אלימות מצד שוטרים. פשוט כי כך צריך לעשות.

לדעתנו, נבחרי הציבור שלנו אמורים לגנות כל גילוי של אלימות כלפי איש חרדי, להרעיש עולמות ולהבהיר: שוטר יהודי לא יכוון במדינת היהודים נשק חם לעבר חרדי. יהיה מי שיהיה. גם אם האיש אינו מהמחנה שלנו. 

ועדיין לא מאוחר.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מורדים נמאסתם!
    17/05/2016 09:04
    אכפתניק
  1. “השתיקה הרועמת” של הח”כים נבונה מאין כמוה! היא באה להגיד למורדים בגדולי התורה שליט,א – נמאסתם בחילול ה’ שלכם. שהגיעה לשיאה בהפגנות פוליטיות מיותרות להגנה על בליין באילת המתחזה לחרדי. אין כל צורך להגן על מתחזים פורקי עול!

  2. אדון כתב. עם כל הכאב שלך במקום להתמקד בשליפת אקדח של השוטר
    17/05/2016 11:16
    דוד
  3. תתמקד באלימות שמפעילים אלו שחובשים כיפה ציצית כובע וחליפה כלפי מישהו שהוא יהודי.. וזה לא משנה אם הוא יהודי עם כיפה או בלי…
    עצם הפעלת האלימות מצד המפגינים רואים לגינוי!
    כי היום זה נגד שוטר יהודי
    מחר זה גם נגדך כי אתה לא מסכים איתו!!!!
    אני דוקא מצפה לגינוי האלימות מצד מפגינים מאשר לריסון שלהם מצד שוטרים שבינינו עושים בשבילנו את העבודה המלוכלכת.. אחרי הכל מדובר בשכונות שלנו

  4. פנו לח
    17/05/2016 13:51
    רועי
  5. ואולי יעזר

  6. מה בדיוק הטענה
    17/05/2016 15:01
    אבי
  7. אכן השוטר שלף אקדח על חרדי
    גם חרדים ככל אדם שההפגנות שלהם מתלהטות ושוטר חש סיכון מהן הוא צריך לשלוף אקדח

  8. איזו כתבה עלובה
    17/05/2016 19:02
    רפול
  9. אין שום התייחסות לאלימות של פראי האדם האלו. וצדק השוטר ששלף אקדח כשהרגיש מאוים. אפשר וצריך להפגין אבל ישנם כללים בסיסיים שכשמפרים אותם יש להשתמש בכל האמצעים ואני מתפלא על המשטרה שלא נערכת בכוחות גדולים ומלמדת את הפורעים הללו לקח.

  10. שכחת לציין
    17/05/2016 22:23
    יוסי
  11. שהמפגינים אלו שתקפו שוטרים יהודים באלות ואבנים ותקפו חיילים חרדים שעברו בשכונות שלהם.

  12. הפליה
    17/05/2016 23:29
    נתי
  13. כה אמרה גב. רוט: ״להרעיש עולמות ולהבהיר: שוטר יהודי לא יכוון במדינת היהודים נשק חם לעבר חרדי. ״ נגד חרדי אסור, ונגד חילוני או דתי לאומי מותר ?

  14. מה הבעיה
    18/05/2016 00:00
    רחלי
  15. אם בן אדם מאוים או מותקף מבן אדם אחר, יש לכל אחד ואחת את הזכות להתגונן, לא משנה מה החזות של הגורם התוקף או המאיים.
    במיוחד אם מדובר בשוטר!
    מה שאני לא מצליחה להבין, למה יש אפליות בין שכינינו הערבים לבין המפגינים האלימים אצלינו, שמה אם שוטר או חייל מרגיש מאויים, הם ישר יורים באויר, ברגל ואז על מנת להרוג, אצלינו הם לא מנסים אפילו לירות באויר, והשוטרים אכזריים.
    כל הכבוד לשוטר מגיע לו צל”ש על התקדים המצויין שהוא עשה, ממנו ילמדו וכן יעשו כל השוטרים שמסכנים ומחרפים את נפשם נגד הזויים מטורפים שכל מאוויים הינו הפרות סדר ובלאגן והטרדת אנשים

  16. גב' רוט עדיין לא יצאת משטיפת המוח של המורה חדווה
    18/05/2016 18:29
    חרדי שפוי
  17. שוטר צריך לשמור על הסדר, וכאשר החוליגנים מפרים את הסדר, עד כדי סיכון חיים, יש לעשות את מה שנדרש כדי לעצור אותם.
    הבטלנים העוסקים באובססיביות בהפגנות על סטודנטים כושלים למשפט תלמודי (בחורי ישיבות) אינם זכאים לכל יחס אחר. וכן, בהפגנות הבאות צריך גם לירות כדורי גומי על פורעים חרדים. לרבות במחיר פציעה. כי הסדר צריך להעשות, ולא משנה מה חזות מפרי הסדר. מיום ליום נעשה ברור יותר ויותר שהציבור החרדי נושא את שם ה’ לשווא. די לראות את הילדים ממודיעין עילית שמיידים אבנים על אנשי כיבוי האש, כדי להבין שהעסק רקוב ביותר בקרב הציבור החרדי. נכון, יש לא מעט חרדים מקסימים, אבל אותם אנשים הם מקסימים בזכות עצמם ולא תודות לחינוך החרדי הנבער, הגזען, הפאשיסט והפרזיט.

    • תתביישו   20/05/2016 02:44

      תרעד
      החרדים ככל הגויים אז מגיע לכם

  18. נראה שיש דעת תורה שמוטב שלא לחפש צדק ואהבה אצל שומרי החוק
    20/05/2016 00:35
    א. יצחק
  19. בהפגנה מול בית המשפח העליון לפני 17 שנים [2/99] העמידו צלפים על גגות הבתים מול המפגינים. מה שלא עושים היום מול הערבים בשער יפו ושכם … ללמדך שתדע עם מי יש לך עסק . כל זאת הכותבת רוט היה צריכה לדעת לפני הכתבה .

  20. רעידת אדמה והתועמלנית שרי רוט
    23/05/2016 11:11
    משה
  21. לא שמענו אותה בשריפת פחי זבל–זע’ז נאמר בגמרא שגזל הרבים חמור מעריות, לא שמענו אותה בזריקת אבנים על כוחות ביטחון–אז למה היא התעוררה משנתה?
    כי זה אין לכתוב נגד הציוינים והמדינה. היא צריכה לדעת ש”לצלוכע” יש רשות להרוג–לאזרחים גם אם מדברים בשם “הטיירע” אין רשות לאלימותמכל סוג שהוא גם ע’פ חוק הערכאות וגם לפי תורת משה רבינו.