אקדח מול חרדים • המשטרה: המון זועם תקף שוטרים במקלות ואבנים

במשטרת ישראל מסבירים ששוטר מג"ב שלף נשק חם לעבר מפגינים של 'הפלג הירושלמי' בירושלים, לאחר שהשוטרים הותקפו בידי המון זועם: "חלק מהחשודים תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים" • "כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו" • מתבצע תחקיר מבצעי
חיים טוויל
ח' אייר התשע"ו / 16.05.2016 10:30

במשטרת ישראל מסבירים הבוקר (שני) את העובדה ששוטר מג”ב תועד בסרטון כשהוא שולף נשק חם לעבר מפגינים של ‘הפלג הירושלמי’ וחרדים קיצונים בירושלים וטוענים כי השוטרים הותקפו בידי המון זועם.

במשטרה אומרים כי “הסרטון מציג תמונה חלקית של אירוע סדר ציבורי אלים”.

לדברי המשטרה, מחקירה ראשונית של העובדות, עולה כי “במהלך מעצר של חשוד בהפרת סדר, הקיף המון זועם את השוטרים, תוך ניסיון אלים לסכל פעולת אכיפה מתחייבת שהתבצעה, כאשר חלק מהחשודים אף תקפו באמצעות מקלות ואבנים את השוטרים”.

במשטרה מוסיפים ואומרים כי “כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפי השוטרים, פונה שוטר לטיפול רפואי ושוטר שחש מאויים שלף את אקדחו”.

“יחד עם זאת”, מציינים במשטרה, “בהתאם לנהלי המשטרה, מתבצע תחקיר מבצעי לבחינת כלל נסיבות האירוע”.

ממג”ב נמסר הבוקר בעקבות האירוע: “השוטרים והלוחמים הותקפו על ידי מפגינים, הלוחם שלף את אקדחו האישי כשחש מאוים ולאחר שאחד השוטרים נפגע”. עוד נמסר, כי “צריך לבחון את התנהגות המפגינים שתקפו שוטרים במוטות ובאבנים”.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, במהלך  עימות חריף שפרץ בין כוחות משמר הגבול לבין קבוצת מפגינים של ‘הפלג הירושלמי’ וקיצונים ממאה שערים, שמחו באזור שדרות חיים בר-לב בעיר  נגד מעצרו של תלמיד עריק מישיבת ‘שערי תבונה’ שנעצר לפני פחות משבועיים באילת, תועד אחד מאנשי מג”ב שהיו במקום שולף אקדח, דורך אותו ומכוון לעבר המפגינים.

בסרטון נראים השוטרים בועטים במפגינים השרועים על המדרכה, בעוד אחד השוטרים שולף את הנשק ומכוונו לעבר המפגינים. חברו מגיח מיד והודף אותו הצידה.

צלם הסרטון סיפר לחדשות 2: “הייתה תהלוכה על המדרכה בלי שום בעיות, אבל המשטרה לא הייתה יכולה לראות את ההפגנה עוברת בשקט והייתה חייבת להתפרע. הם התפרעו בלי שום רסן, תוך על מפגינים שעומדים על המדרכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות