ביבי: היו ‘איתותים’ מליברמן • ישראל ביתנו: “אל תתפתו לספינים זולים”

ראש הממשלה סיפר בישיבת ראשי סיעות הקואליציה על "כמה איתותים" שקיבל מכיוונו של אביגדור ליברמן ורמז כי כניסתו לממשלה היא אפשרות קיימת • מקורבי ליברמן לחרדים 10: "האמירות של נתניהו הם יותר מאוויי לב ממציאות בשטח. מריץ ספין כדי להפעיל לחץ על הרצוג"
שרי רוט
ז' אייר התשע"ו / 15.05.2016 15:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), במהלך ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, למשא ומתן שנועד להרחיב את הקואליציה.

נתניהו סיפר כי המשא ומתן עם המחנה הציוני “תקוע”, וכי כפי שהדברים נראים כעת הסיכוי לכניסת הרצוג לממשלה בזמן הקרוב נמוך.

בתשובה לשאלה – האם הבעיה במשא ומתן נוגעת לחלוקת התיקים או לעקרונות – השיב נתניהו: “גם וגם”.

עם זאת, נתניהו ציין כי דווקא מכיוונו של ליברמן קיבל “כמה איתותים” ביממות האחרונות, ורמז כי כניסת ליברמן לממשלה היא אפשרות קיימת.

בישראל ביתנו לא אהבו את הספין של ראש הממשלה על חשבונם, ומיהרו להכחיש בתוקף קיומם של “איתותים”.

בסביבת ליברמן אומרים לחרדים 10: “האמירות של נתניהו הם יותר מאוויי לב ממציאות בשטח. אנחנו רחוקים מאוד מלהיכנס לקואליציה”. לדבריהם, נתניהו מנסה להריץ ספין על מנת להפעיל לחץ על הרצוג.

ליברמן עצמו כתב מאוחר יותר בדף הפייסבוק שלו: “כל הספינים של נתניהו לא ישנו את העובדות הפשוטות: נתניהו, שוב בניגוד מוחלט למה שהבטיח בבחירות, מנהל מו״מ עם ציפי ובוז׳י, עם אותה מפלגה שאותה כינה רק לפני שנה מפלגה שחבריה הם לא ציוניים ואיים שזה הוא או הם…

“זה לא מפתיע, כי ממשלת נתניהו היא איננה ממשלה ימנית: היא לא נלחמת בטרור אלא מכילה אותו ואומרת לאזרחי ישראל שזו גזירה משמיים, לא בונה בירושלים או בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון, מחזירה גופות מחבלים – ובקיצור, כל קשר בינה לבין המחנה הלאומי הוא מקרי בהחלט.

לכן, כמו שנאמר פעם בכלבוטק: אל תתפתו לספינים זולים – ביבי רוצה את בוז׳י וכל השאר סתם בבל״ת… כשתהיה פנייה רצינית ואמיתית לישראל ביתנו, נתייחס אליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות