הממשלה אישרה: מהיום – דרעי אחראי על כל הישובים החרדיים

הממשלה אשרה ש'שר הפריפריה' יהיה אחריות על כל היישובים שנמצאים בעשירונים הנמוכים, וגם על שכונות ורחובות בערים הגדולות • מדובר בישובים בהם מרוכז הציבור החרדי ומצביעי ש"ס - בית שמש, ביתר, אלעד, עמנואל וקריית יערים
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ו / 15.05.2016 13:31

הממשלה קיבלה היום (ראשון) את הצעתו של שר הבפנים והפירפריה אריה דרעי להרחיב את תחומי האחריות של המשרד בראשו הוא עומד, וזאת על מנת להגיע ולטפל נקודתית ביישובים ובשכונות הזקוקים לסיוע – ולא היו בהחלטת הממשלה המקורית כאשר הוחלט על הקמת המשרד לפיתוח הפריפריה.

על פי ההחלטה החדשה, נקבע כי כל הרשויות המקומיות בישראל המשתייכות לרמה חברתית-כלכלית 1-4 יוגדרו כרשויות המשתייכות לפריפריה החברתית, ללא תלות בקריטריון של מדד הפריפריאליות הפיזי.

עוד נקבע, כי אזורים ושכונות ברשויות המקומיות המדורגים במדד חברתי כלכלי של האזורים לפי דירוג הלמ”ס באזורים 1-8 יוגדרו כפריפריה חברתית ויוכנסו לטיפול המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

מעתה יכללו השכונות והיישובים שתחת המשרד לא רק על פי פרויקט שיקום שכונות שנוצר מזמן וחלקו אינו רלוונטי, אלא על פי מדד דירוג הלמ”ס שנעשה בשנת 2008.

כך יתאפשר לתת מענה נרחב יותר לשכונות חדשות הזקוקות לסיוע המשרד.

לפי ההחלטה קיבל דרעי אחריות, בין השאר, על בית שמש, ביתר עילית, אלעד, עמנואל וקריית יערים – יישובים חרדיים בהם מתגוררים לא מעט מצביעי ש”ס.

עוד ברשימה: שכונות הבוכרים ועיר גנים בירושלים, שכונת הארגזים וכפר שלם בתל אביב, אור עקיבא, קריית מלאכי ועוד. ברשימה החדשה מופיעים גם לא מעט יישובים ערביים.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי הגיב: ״ההחלטה החשובה שהתקבלה היום בממשלה תאפשר למשרדי – המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לטפל בשכונות מצוקה וביישובים במצב סוציואוקונומי נמוך הזקוקים לסיוע, אך לא נמצאים בנגב ובגליל. יש יישובים ושכונות מצוקה גם במרכז הארץ, כמו בת״א, לוד, בת ים וחולון, שזקוקים לסיוע ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו.

“הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים וחרדים ובאזורים נוספים יזכו כעת להטבות וסיוע בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים במגב ובגליל״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רבי אריה תצליח בכול מעשי ידך
    15/05/2016 16:17
    הנושרת מפתוחי חותם תל אביב
  1. ה’ ישמור אותך יפלו כמו זבובים כול מבקשי רעתך