רובינשטיין מקדם הקמת בית עלמין באזור התעשייה החדש של ביתר עלית

עם התקדמות הליכי אישור תכניות אזור התעשייה החדש 'היער האנגלי', מסתמן כי יוקצה שטח של כ-20 דונם לבית עלמין עבור ביתר • התכניות יוגשו בקרוב לאישור סופי בוועדה המחוזית • רובינשטיין: "הגיע הזמן גם לבית עלמין"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ו / 14.05.2016 22:13

שלושים שנה אחרי הקמתה של ביתר עילית, צפויה העירייה – בהתאם להנחיית ראש העיר מאיר רובינשטיין – להקים בית עלמין שישרת את תושבי העיר.

על פי התכניות, כ-20 דונמים מתוך יותר מ-800 הדונמים המיועדים לאזור התעשייה החדש והענק ‘היער האנגלי’ – יוקצו לשימוש כבית עלמין מקומי לתושבי ביתר.

מהנתונים עולה, כי מדי שנה נפטרים כ-40 מתושבי העיר. עד כה נאלצו המשפחות למצוא מקום קבורה בערים אחרות, לעיתים בעלויות גבוהות. כעת, אם יאושרו התכניות, לא יצטרכו אבלי ביתר לנדוד הרחק מהעיר.

מתחשיב של החברות קדישא עולה, כי כל דונם מספיק לקבורת כ-750 נפטרים. משכך, שטח של כ-20 דונם יספק את צרכיה של ביתר למשך שנים רבות -. בתקווה שמשיח צדקנו יגיע הרבה קודם, וישאיר את בית העלמין ללא שימוש כלל.

רובינשטיין: “אחרי שנים של בניית כיתות, גנים, בתי כנסת, ישיבות, פארקים, אזורי תעשייה, השקעה בתחבורה, בנוער ועוד, הגיע הזמן גם לבנות גם בית עלמין”.

האישורים מתקדמים

במקביל, מתקדמות העבודות לאישורים סופיים של התכניות לאזור התעשייה החדש. התכניות המפורטות כבר אושרו בידי כל הגורמים הצבאיים והמדיניים, וכן בידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, כאשר השלב האחרון הינו אישורה של הוועדה המחוזית, אליה הוגשו התכניות לאישור סופי.

עבודות התכנון וקידום התכניות, מבוצעות בידי משרד מיוחד ששכרה העירייה, וזאת בסיוע תקציב שהשיגה מרשות מקרקעי ישראל (רמ”י) לצורך כך, בסך של כשלושה מיליוני שקלים.

מדובר, כאמור, בשטח ענק של יותר מ-800 דונם, המכונה ‘היער האנגלי’ ומצוי בתחום שיפוטה של ביתר עילית.

על פי התכנון, ישמש אזור התעשייה לסוגים רבים של תעשייה, קלה וכבדה, כולל מפעלים גדולים, מרכזים לוגיסטיים ועוד – כאלו שלא יכולים כיום לקבל מקום בתוככי ביתר עצמה.

“אחרי שנים של מאמץ כביר לקידום אזור התעשייה של העיר, אנו רואים את האור בקצה המנהרה”, אומר ראש העיר. “הקמת אזור התעשייה, הינה המפתח ליצירת עצמאות כלכלית. עיר עם אחוז כל כך גבוה של אברכים ומקבלי הנחות בארנונה, בדירוג סוציו-אקונומי נמוך, חייבת פיתוח של אזורי תעשייה גדולים, כדי לבסס את עצמה מבחינה תקציבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות