דרשת הראשל”צ: אם לא המדינה, היינו יכולים לשבת וללמוד תורה?

הראשל"צ הגר"י יוסף בדרשת יום העצמאות במסגרת תפילת ערבית החגיגית בבית הכנסת הגדול בירושלים: "עצמאות גשמית, בלי עצמאות רוחנית - לא שווה. צריך עצמאות פיזית, יחד עם עצמאות רוחנית" • "צריך להכיר טובה שאנחנו נמצאים כאן בארץ ישראל ויכולים לקיים את המצוות"
יוסף גרינבוים
ד' אייר התשע"ו / 12.05.2016 11:17
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עדיף בלי מדינת השמד
    12/05/2016 12:53
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עמכם הסליחה: אבל היום יום צום, ויום אבל לאומי, ואני לובשת שחחחווררררררררר! כולנו יודעים שראשי הציונות החילונית ימ”ש היו אנשים שרצו להתבולל ושנאו את הדת היהודית ואת הדתיים ורק רצו -ש-מ-ד-… אני בטח יבכהה כל היום. זה הולך להיות יותר גרוע מיום השואה !! ממש יום אבל לאומי, יום של כפירה בשם יתברך שמו ח”ו. ועל זה יש להתאבל. זה יום רע מאוד לישראל, נא להתלבש בשחור , וכולם מוכרחים להשתתף .

    לא רק הר הבית לא בידנו, גם ישראל לא שולטים פה, אלא ערב-רב. ואין לנו עצמאות ואמריקה ואומות העולם שונאי ישראל הם קובעי המדיניות פה וכך בכל תכנית שלום חדשה מגורשים יהודים מביתם ונהרסים ישובים והערבים מתנחלים בכל הארץ ללא היתר ורשיון ואסור להרוס להם בתים, רק ליהודים ומעלים גויים לארץ ועוד יש אצלנו כאלה שחוגגים עצמאות חיים באשליות ולא רואים שיש פה שלטון ערב-רב שונאי דת ישראל ויהדות בחסות אומות העולם. תתפללו לטוב יהודים, אנחנו בצרות, ללא לימוד התורה לעומק אוי לנו ולנשמתנו ולנפשנו. רק בזכות לימוד התורה וקיום כל המצוות לעומק, קיום כל המצוות ולתפילות ישראל אויבנו עדיין לא חיסלו אותנו למרות כל רצונם ומאמצים שהם משקיעים בכך.