זמר הבריטון קולין שחט חושף: לחן חדש ל’מי שברך’ לחיילי צה”ל

את הלחן ל'מי שברך' הזמין שחט מלויטן לאחר שנוכח לראות כי הרפרטואר החזני לא מציע לתפילה זו - לחן שמשתלב עם הרמוניה מקהלתית ושמתאים לביצוע בתפילת השבת • היצירה היא מתוך פרויקט הדגל של שחט: 'מוזיקה מבית הכנסת לחזן ולמקהלה'
ג' אייר התשע"ו / 11.05.2016 13:44

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: זמר הבריטון קולין שחט חושף לחן חדש לתפילת ‘מי שברך’ לחיילי צה”ל, בלחנו של רלף לויטן, בליווי מקהלת הגברים ‘נעימה’, בניצוחו של מרק טמרליס והאנסמבל המוסיקאי של ריימונד גולדשטיין.

היצירה היא מתוך פרויקט הדגל של שחט – אלבום חדש שיצא לאור בימים אלו: ‘מוזיקה מבית הכנסת לחזן ולמקהלה’.

האלבום עצמו מתייחד ברפרטואר לא שגרתי השוזר בתוכו ישן וחדש, מוכר ושאינו מוכר והכל בקולו הבריטוני-קטיפתי של שחט ובמעטפת הקסומה של קולות זמרי מקהלת הגברים.

את הלחן ל’מי שברך’ הזמין שחט מלויטן לאחר שנוכח לראות כי הרפרטואר החזני לא מציע לתפילה זו – לחן שמשתלב עם הרמוניה מקהלתית ושמתאים לביצוע בתפילת השבת.

שחט: “בחרתי דווקא בלחן חדש ל’מי שברך’ לחיילי צה”ל, כי בדיוק באותה תקופה בני הבכור התגייס לצה”ל, לאחר שהלך בעקבות שני אחיו, ורציתי להקדיש לו את היצירה, בכדי לחזקו ולרומם את רוחו מול האתגרים שעומדים בפני חיילי צה”ל”.

הוא מוסיף: “הלחן הנוכחי מצליח לחבר את המאזין לאווירה מיוחדת שמשלבת גבורה עם תפילה, עוצמה עם רגש. בנוסף, הלחן מתאים את עצמו במדויק לכל מילה ותיבה בתפילה המרגשת הזו”.

שחט עצמו, שכבר כבש את הבמות הגדולות בעולם, הופיע בארמון בקינגהם עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית של לונדון ועמד על במה אחת עם הטנור האגדי חוזה קאררס – רואה באלבום החדש את הפרויקט המוסיקאלי הקרוב ביותר לליבו, אלבום שכל כולו מוזיקה מבית הכנסת לחזן ולמקהלה בניחוח המסורת המערב-אירופית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות