גורמים בליכוד ובמחנה הציוני: התקדמות משמעותית במגעים

במהלך הימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג • גורמים בליכוד ובמחנה הציוני צוטטו בחדשות 10 כמעריכים: הסיכויים למהלך "גדולים היום מתמיד" • הרצוג כבר עדכן את חברי מפלגתו ציפי לבני, שלי יחימוביץ' ואיתן כבל בהתפתחויות האחרונות • הליכוד מכחיש: לא הושג הסכם
נחמן גור
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 17:33

בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג, על הצטרפות מפלגת המחנה הציוני לממשלה. כך דווח בחדשות 10.

גורמים בליכוד ובמחנה הציוני צוטטו בדיווח כמעריכים שהסיכויים למהלך “גדולים היום מתמיד”.

בתוך כך, בימים האחרונים מעדכן הרצוג את בכירי מפלגתו בהתפתחויות במגעים, בהם חברי הכנסת ציפי לבני, שלי יחימוביץ’ ואיתן כבל.

היום נועד הרצוג עם מספר שתיים במפלגתו, ח”כ ציפי לבני ועידכן אותה בהתקדמות. לבני הבהירה להרצוג שהיא נחושה שלא להיכנס לממשלה – ותפרק את השותפות עם העבודה, אם אכן יוחלט על כך.

בתגובה רשמית של הליכוד נמסר: “הדיווחים שהושג הסכם בין רה”מ בנימין נתניהו לח”כ בוז’י הרצוג על הצטרפות לממשלה – אינם נכונים”.

בשבוע שעבר פורסם בחדשות 10 כי הרצוג ונתניהו הגיעו כבר לשלב חלוקת התיקים, וסיכמו על זהות השרים העתידיים מהמחנה הציוני. הרצוג עצמו צפוי להיות במקרה כזה שר החוץ, שלי יחימוביץ’ שרת הכלכלה, וגם ציפי לבני ואיתן כבל אמורים לקבל תיקים.

השאלות העיקריות הן האם נתניהו ישנה את קווי היסוד של הממשלה, והאם כניסת העבודה תגרום לבנט והבית היהודי לצאת החוצה.

לפי הערכות, נתניהו יעשה הכל כדי שהבית היהודי לא יפרשו, שכן הוא אינו מעוניין שבנט יחבור לאביגדור ליברמן באופוזיציה, משם השניים יכולים למרר את חייו ולשמוט את בסיס המצביעים שהוא כל כך דבק בו.

נזכיר כי הדיווחים על משא ומתן בין הצדדים נמשכים כבר מספר שבועות, אולם לאחר פתיחת חקירת המשטרה נגד הרצוג לפני כחודש, נכנסו המגעים להקפאה.

רק  לאחר שהתברר שהחקירה אינה צפויה להוביל לכתב אישום נגד הרצוג, המגעים התחדשו באופן אינטנסיבי.

בשבוע שעבר הבהיר יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, כי על אף שסיעתו איננה מתנגדת עקרונית להרחבת הממשלה, היא לא תוותר על תיק המשפטים.

הבוקר, בעקבות ציוץ של עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 2, בו מתחת ביקורת על יו”ר המחנה הציוני ח”כ יצחק (בוג’י) הרצוג, על שהוא עשוי להצטרף לממשלת אחדות – החזיר לו הרצוג בעקיצה משלו, ורמז כי לפרשן הפוליטי יש שאיפות פוליטיות במסגרת הבית היהודי.

העימות החל כאשר סגל צייץ: “לסיכום: כל יום שבו הרצוג משאיר בחיים את אופציית האחדות מנסר את הענף הדק והשביר ממילא שעליו יושבת מנהיגותו. לענף הזה קוראים אמינות”.

הרצוג לא נשאר חייב וצייץ בתגובה: “התחלת את הפריימריז בבית היהודי? הייתי בטוח שיש לך שריון…”

בתגובה החזיר סגל: “צחקנו ונהנינו. עכשיו לעניין: מה השתנה מאז ההתבטאויות הקודמות שציטטתי כאן?”

בשבוע שעבר, במהלך ישיבת ‘שרינו’ של שרי הליכוד, הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כי בעבר אכן היו מגעים בינו לבין יצחק הרצוג על הצטרפות לקואליציה, שנקטעו עם פתיחת החקירה המשטרתית נגד יו”ר המחנה הציוני.

עם זאת, נתניהו הכחיש כי ישנם כעת – נכון לשבוע שעבר – מגעים לממשלת אחדות עם המחנה הציוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות