כבר לא מאמי? כלכליסט: מאז מינוי ליצמן מענקים לארגוני חרדים זינקו

מוסדות המזוהים עם המגזר החרדי, ובהם בתי החולים לניאדו ומעייני הישועה, קיבלו בשנה שעברה תוספת של מיליוני שקלים במענקי תמיכה של משרד הבריאות • עם זאת, ישנם ארגונים המזוהים עם המגזר החרדי שהמענק שלהם דווקא קוצץ בתקופת ליצמן • משרד הבריאות: "הקריטריונים לקבלת תמיכות שקופים"
נחמן גור
ב' אייר התשע"ו / 10.05.2016 10:34

עיתון ‘כלכליסט מדווח הבוקר (שלישי) כי מענקי התמיכות של משרד הבריאות לבתי חולים וארגונים המזוהים עם המגזר החרדי עלו משמעותית לאחר כניסתו של השר יעקב ליצמן למשרד, זאת בזמן שסך מענקי התמיכה של המשרד לבתי חולים, עמותות ורשויות ירד משמעותית ביחס לשנת 2014.

לפי הדיווח, למרות הירידה במתן מענקים – נרשמה עלייה משמעותית בתמיכה בבתי החולים ‘לניאדו’ בנתניה ו’מעייני הישועה’ בבני ברק, “המזוהים עם הציבור החרדי”.

“ארגונים שמקום מושבם בבני ברק ומזוהים עם המגזר החרדי קיבלו גם הם תוספות משמעותיות ב־2015 ביחס לשנים קודמות. מדובר ברפואה וישועה, בית חם – תורה עם דרך ארץ, אגודת רפואה וחיים ויזניץ וחיים לילד – עמותות המסייעות לחולים ונזקקים ממגזרים שונים, ולא רק לציבור החרדי”, נאמר בדיווח.

עם זאת, העיתון מדווח כי “ישנם ארגונים המזוהים עם המגזר החרדי שהמענק שלהם קוצץ בתקופת ליצמן. כך למשל ארגון סעד ומרפא המסייע לחולים ונזקקים, שקיבל תקצוב בתקופת השרה גרמן אך הפסיק לקבל בתקופת ליצמן.

“ישנם מספר ארגונים אחרים שקיבלו תקצוב בתקופת השרה גרמן הפסיקו לקבלם מאז נכנס ליצמן למשרד. כך סאנרייז ישראל המסייעת לילדים חולי סרטן וארגון אור לעולם המסייע לנכים ולנזקקים, קיבלו מענקים בסך עשרות אלפי שקלים בתקופת גרמן והפסיקו לקבל עם כניסת ליצמן”.

ממשרד הבריאות נמסר לכלכליסט: “הקריטריונים לקבלת תמיכות שקופים וידועים. ההחלטה לאשר או שלא לאשר ארגון או עמותה לנושא תמיכות, נתונה בידי אנשי המקצוע הפועלים לפי דרישות הקבועות בחוק והנוהל התקין. אין לשר או בא כוחו כל נגיעה או השפעה בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות