המקובל הגר”י עדס: “השלטונות הם הסיטרא אחרא, אסור לשת”פ איתם”

הגר"י עדס בעצרת חיזוק בציון הגר"ע יוסף זצ"ל: "אין כזה דבר לוותר לשלטונות, השלטונות הם הנציגים של הסטרא אחרא, כוונתם להרע" • על אריה דרעי: "אני חייב לו הכרת הטוב כל ספר שלי שיוצא זה בזכותו" • צפו
יוסף גרינבוים
א' אייר התשע"ו / 09.05.2016 10:14

לקראת זמן קיץ, וכמידי ערב ראש חודש, נערכה עצרת חיזוק ותפילה על ידי ‘ישיבת מרן’ זיע”א סמוך לציונו בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

בעצרת נשאו דברים הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת ‘אור החיים’ וחבר מועצת חכמי התורה והמקובל הגר”י עדס.

בדבריו תקף הגר”י עדס את השלטונות והתבטא קשות נגד מי שרוצים להקים מוסדות בהם ילמדו גם לימודי חול.

הוא מתח גם ביקרות על המפלגות החרדיות ואמר כי אסור להם להתפשר בשום דבר, אך ציין כי למרות הכל הוא בקשר עם ראשי המפלגות ואף שיבח את יו”ר ש”ס אריה דרעי ואמר, כי כל ספריו בזכותו. “אנשים שהזכרתי הם ידידים שלי, אני חייב הכרת הטוב להרבה מהם. מי שהביא אותי לישיבת השלום – זה הרב דרעי, כל הספרים שהוצאתי זה בזכותו. כל פעם שהייתי מוציא ספר, הייתי מתקשר אליו להגיד לו: תודה רבה, בזכותך זה יצא.

“אבל מה שאני קבלתי מרבותיי מצוקי ארץ, אין כזה דבר לוותר לשלטונות, אין כזה דבר. השלטונות הם הנציגים של הסטרא אחרא – ולסטרא אחרא אסור לוותר. השלטונות כוונתם להרע, אני לא אומר סתם כקיטרוג”.

הוא הוסיף: “לא להקים מוסדות של מקצועות, רק של טהרת הקודש. אסור לנגוע בישיבות, אסור להכניס שם לימודי חול. כל הנוגע בהם כנוגע בבת עינו של בורא עולם. אסור לוותר לשלטונות כחוט השערה. אני לא נכנס למחלוקת אם להתייצב או לא, זה לא נוגע למה שאני אומר. הדברים הללו זה עקירת התורה, זה חורבן היהדות”.

אחר כך ערכו הרבנים את תפילת יום כיפור קטן ונשאו תפילה לרפואתו השלמה של זקן הראשונים לציון, הגאון רבי אליהו בקשי דורון בן טובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסבא
    12/05/2016 23:05
    איתמר עידן
  1. שלו הרב יעקב עדס מרבני פורת יוסף היה אומר הלל ביום העצמאות!
    אפילו שמצד שני הוא נלחם מלחמת חורמה נגד הממשלה הזדונית של בן גוריון ששלטה פה בקום המדינה שהטיפה לחינוך כפרני לילדי ישראל ורצתה ליצור יהודי חדש מנותק מתורת ישראל ואיפוקורוס להעיס ח”ו.