“אנחנו מוטרדים יותר שאיש הלייבור נבחר ולא מהעובדה שהוא מוסלמי”

אב"ד בבד"צ לונדון, הרב יונתן אייברהם, מבהיר כי יהודי לונדון מוטרדים מהאנטישמיות במפלגת הלייבור, ולא מכך שראש העיר מוסלמי • "אני צופה דווקא מצדו של ראש העיר הנבחר עוד הטבות לתושבים שגורלם לא שפר עליהם"
נתן פרל
ל' ניסן התשע"ו / 08.05.2016 11:51

הרב יונתן אייברהם, אב”ד בבד”צ לונדון וסגן נשיא ‘ועידת רבני אירופה’, הגיב אמש על בחירתו של סאדיק חאן, מוסלמי ופקיסטני במוצאו, לראשות עיריית לונדון.

זו תגובה ראשונה של בכיר בקהילה היהודית בלונדון עם פרסום התוצאות בהן נקבע כי איש מפלגת הלייבור, שנמצאת בעיצומה של סערה בעקבות התבטאויות אנטישמיות, נבחר לכהן כראש העיר לונדון ברוב של 57%.

“אנחנו מוטרדים יותר מהעובדה שאיש הלייבור נבחר ולא מהעובדה שהוא מוסלמי”, אמר הרב אייברהם.

לדבריו, “אנחנו מוטרדים ממפלגת הלייבור שאנשים מתוכם מייצגים שנאת ישראל של ממש. עלינו לזכור גם כי הגם שמפלגת הלייבור הנה שמאלנית והעומד בראשה -קורבין, הנו שמאלני קיצוני; מפלגה זו הנה בעד שכבות האוכלוסייה מעוטות היכולת והעניים ובעד מתן הטבות מפליגות לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך.

“לכן, אני צופה דווקא מצדו של ראש העיר הנבחר עוד הטבות לתושבים שגורלם לא שפר עליהם”.

הרב אייברהם הוסיף: “העובדה שסאדיק חאן הוא בן מיעוטים היא לטובה ואין חשש שיפלה לרעה, חלילה, את הקהילה היהודית בשום תחום. בל נשכח שהבחירה לראשות עיריית לונדון הייתה בין אדם שבא מהעם, כלומר אביו היה נהג אוטובוס שעלה מפקיסטן – ובנו, ראש העיר הנבחר, הגשים את עצמו והיה לעו”ד לבין מי שהוצנח על ידי בעלי הון – אמנם יהודי חם וטוב, אבל זו הייתה שאלת הבחירות עליה הכריעו תושבי לונדון ולא פוליטיקה של הדת אליה הוא נולד.

“נקודה נוספת וחשובה היא שעל פי החוק שנחקק באנגליה לפני כמה שנים, ראש העיר הנו בעל עמדה עצמאית והנושאים, מטבע הדברים, בהם יטפל ויעסוק, אינם קשורים לדתו”, ציין הרב אייברהם.

הגר”י אייברהם אמר כי בשעת יציאת השבת אין בפניו הנתונים הסופיים לגבי אחוז התמיכה של יהודי לונדון אך העובדה שסאדיק חאן הנו מוסלמי לא הייתה במערכת השיקולים לבחירתו או אי בחירתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות