‘יתד’: “ישראל הגורם לאנטישמיות” • גורם בכיר בעיתון מתנער: “זה שקר”

במאמר מערכת של הביטאון החרדי המייצג את סיעת דגל התורה נכתב: "יהודי העולם סובלים לא בגלל דתם, אלא בגלל מדינת ישראל ומדיניותה. כל יהודי הפך אשם בגלל החלטות ממשלת ישראל" • מנכ"ל חדו"ש: "סביר שהמאמר של יתד נאמן ישמש את גדולי האנטישמים וירבה אנטישמיות בעולם"
יוני גרין
כ"ה ניסן התשע"ו / 03.05.2016 13:41

האם העיתון ‘יתד נאמן’ מגבה את האמירות האנטישמיות וההתבטאויות הקשות של חברי מפלגת הלייבור הבריטית נגד מדינת ישראל? במאמר מערכת המתפרסם הבוקר (שלישי), תחת הכותרת “המלחמה האמיתית באנטישמיות הגואה”, מאשים עורך העיתון, הרב ישראל פרידמן, את המדינה כגורם המרכזי לאנטישמיות בעולם.

במאמר נכתב, כי “מדינת ישראל שקמה כדי לפתור את בעיית האנטישמיות, הפכה להיות הגורם המרכזי לאנטישמיות”. לפי פרידמן, “יהודי העולם סובלים לא בגלל דתם, אלא בגלל מדינת ישראל ומדיניותה. כל יהודי הפך אשם בגלל החלטות ממשלת ישראל ומאבקה בטרור הפלסטיני. בעניין הזה אין נתיבי מילוט”.

פרידמן הסביר את דבריו: “אלוקים רוצה שנעכל שאין פתרונות בדרך הטבע לתופעות האנטישמיות הבלתי מוסברת”. לשיטתו, “ההצלה מותנית בתנאי אחד – בשעה שעושים רצונו של מקום.. ככל שמעצבי המדיניות הישראלית ינסו להיות יותר כאחד העמים, תגבר השנאה הנוראה. צריך לדעת”, הוא הוסיף, “שזו מעולם לא חדלה. מדינת ישראל לא תפתור את האנטישמיות וגילויה. להיפך, בניסיונותיה לפגוע בלומדי התורה, היא גורמת להתבטאויות המזוויעות שנשמעו לאחרונה”.

פרידמן מוסיף וכותב כי לומדי התורה הם הפתרון להתבטאויות אנטישמיות. “הם שיסתמו את פיות ראשי הלייבור ויטו לב ראשי מדינות, הם שישמרו שההיסטוריה הנוראה ההיא לא תחזור.

“הניסיון הישראלי לעקור מהעם היהודי את יהדותו, הינו עיקור כוחו של העם היהודי נגד משנאיו. ההתבוללות המקומית, ניסיונות הפלישה של הכתות הזרות לחיים בישראל, הניסיונות לגמד את השפעת ההלכה בחיים העם, פשוט מגבירים את האנטישמיות ברחבי תבל, ולא יועילו הצהרות פוליטיות ודיפלומטיות, הפגנות, מחאות, מכתבים ותגובות. נחוצות כאן כמה הגהות קפדניות בהשקפת העולם הישראלית”.

גורמים בכירים בעיתון יתד נאמן אמרו הבוקר לחרדים 10, כי הם מתנגדים לנאמר במאמר.

“זה שקר”, אמרו.

גם מנכ”ל עמותת חדו”ש לחופש דת ושוויון יצא במתקפה נגד העיתון: “סביר שהמאמר של יתד נאמן ישמש את גדולי האנטישמים וירבה אנטישמיות בעולם. ברור שכמו התבטאויות רבות של אנשי דגל התורה הוא יגדיל את העוינות של היהודים בישראל ליהדות. שוב הוכח שהמפלגות החרדית הן מהאויבים הגדולים ביותר של היהדות”.

המנכ”ל הוסיף: “המסקנה הברורה מהמאמר היא שעל דגל התורה לעזוב את הממשלה הגורמת לדעתה לאנטישמיות. קשה להבין איך יכול יו”ר ועדת הכספים, משה גפני, לשבת על ברז התקציבים של מדינת ישראל כשהוא יודע שעל פי האידאולוגיה של מפלגתו כל צעד וצעד שלו תורם לאנטישמיות.

“אין צביעות וגלגול עיניים גדולים מהמשך ההשתתפות של דגל התורה בממשלת מדינה הגורמת לדעתה לשנאת ישראל. אבל נראה שמבחינת דגל התורה התקציבים והגו’בים מעניקים הכשר (למהדרין) לכל דבר”. לדברי רגב, “יש גם צביעות רבה בכך שראש הממשלה, המייצג כביכול את המחנה הלאומי, מכניס לממשלתו מפלגה שזו עמדתה כלפי ישראל.

“לקראת יום העצמאות הגיע הזמן שהקואליציה תצא לעצמאות מהשותפות עם מפלגות אנטי ציוניות דוגמת דגל התורה, ותתבסס על מפלגות הדואגות לעתיד ישראל והמפעל הציוני ואינן עוינות אותו”.

 מאמר יתד נאמן

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יתן נאמן תמיד לא יכול להציג אף אחד
    03/05/2016 14:33
    יהודי
  1. אף פעם לא לאגיד שהוא כותב דבר נכון”

  2. סטמר
    03/05/2016 14:41
    יואלי
  3. זהו אותו שיטה של סטמר בטח הם מקבלים כסף מסטמר

  4. נא לסגור העתון הדפוק הזה להחרים אותו
    03/05/2016 17:53
    הם זבל
  5. זה עיתון פאשיסטי לכו לאירן זבלים

  6. למה אתם מביאים את דברי הריפורמים
    03/05/2016 21:42
    יעל
  7. למה אתם נותנים להם לגיטימציה??????????????