בגלל משחטה ללא רישיון והעלמת הכנסות: 7 חודשי מאסר ליואליש קרויס

בית משפט השלום בירושלים גזר היום שבעה חודשי מאסר וקנס בגובה של 50 אלף ש"ח על 'קמב"ץ העדה החרדית' יואליש קרויס, בגין הפעלת משחטה ללא רישיון בשכונת מאה שערים והעלמת הכנסות בסך של יותר ממיליון וחצי שקלים • הורשע גם על שלא הוציא מעולם הוציא תעודת זהות • הפרקליטות: "הוא פעל בתחכום רב. בכך מעלים למעשה את קיומו"
חיים טוויל
כ"ד ניסן התשע"ו / 02.05.2016 15:39

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) שבעה חודשי מאסר על מי שמכונה ‘קמב”ץ העדה החרדית’ יואליש קרויס, בגין הפעלת משחטה ללא רישיון בשכונת מאה שערים, ובשל העלמת הכנסות בסך של יותר ממיליון וחצי שקלים.

בנוסף, הוטל עליו קנס בגובה של 50 אלף שקלים או 70 ימי מאסר תמורתם.

יחד עמו נגזר גם דינו של מראד טרוה, שהפעיל את המשחטה, לתקופה של 7 חודשים וקנס בסכום של 50,000 שקלים.

השופטת שרון לארי-בבלי קבעה כי הנאשמים יחלו בריצוי עונשם ביום 4.9.2016.

בהכרעת הדין קבעה כבוד השופטת, כי הנאשמים יואל קרויז ומראד טרוה ניהלו עסק של משחטה בשכונת מאה שערים בירושלים במשך מספר שנים, מבלי שיהיה בידיהם רישיון עסק, מבלי לנהל ספרים כדין ומבלי לדווח לרשויות המס על הכנסותיהם.

לפיכך הרשיעה אותם כבוד השופטת בשורה של עבירות מס, ביחס לסכום הכנסות של כ-1.5 מיליון שקלים.

השופטת קבעה בגזר הדין: “העבירות בהן הורשעו הנאשמים בוצעו במשך תקופה של 3-4 שנים. במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות”.

עוד קבעה השופטת, כי “מראד טרוה, שותפו של קרויז, עצם עיניו והסתמך על הדברים שמסר לו קרויז ופעל בכוונה להתחמק מתשלום מס, מתוך בצע כסף”.

כמו כן הרשיע בית המשפט את יואל קרויז בעבירה על פי חוק מרשם האוכלוסין בכך שלמרות החובה לכך בחוק מעולם לא הוציא תעודת זהות.

עו״ד דפנה אברמוביץ, פרקליטות מחוז ירושלים, הגיבה על גזר הדין: “יואל קרויז פעל בתחכום רב, כאשר לא רק העלים את קיומם של העסק ושותפו וכן את הכנסותיו מרשויות המס, אלא אף אינו מחזיק תעודת זהות ובכך מעלים למעשה את קיומו, ומונע מרשויות המס לבדוק את פעילותו. עניינם של קרויס וטרוה מהווה דוגמא מובהקת לקושי באכיפת תשלומי המיסים לרשויות המס בכלל ובפרט בקהילות סגורות כמו מאה שערים ומזרח העיר ירושלים”.

המדינה יוצגה בתיק ע”י עו”ד דפנה אברמוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי).

החקירה נוהלה על ידי חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום וימ”ר ירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות